Show simple item record

dc.contributor.advisorΔερμεντζόπουλος, Χρήστος
dc.contributor.authorΠουρνάρα, Μαρία
dc.contributor.otherPournara, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-03-18T10:41:01Z
dc.date.available2019-03-18T10:41:01Z
dc.date.copyright2019-03-19
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.otherΠΠΑ/2018/00079el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3945
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ μελέτη αποσκοπεί στο να διερευνήσει την αγορά του βιβλίου στην Κύπρο. Για αυτόν τον σκοπό συλλέχθηκαν δεδομένα από στατιστικά στοιχεία της Κύπρου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διεξήχθη έρευνα με ερωτηματολόγιο, και πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις απευθείας και τηλεφωνικά. Για την επιλογή των δεδομένων που χρειάζονταν, προηγήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση σε έντυπα και ηλεκτρονικά βιβλία, ηλεκτρονικά περιοδικά και βάσεις δεδομένων. Τα σταστιστικά στοιχεία παρουσίασαν την κατάσταση των βιβλιοπωλείων και της γοράς του βιβλίου στην Κύπρο και στη συνέχεια έγινε σύγκριση με αντίστοιχα μεγέθη της Ευρωπαϊκης Ένωσης. Οι αναγνωστικές προτιμήσεις προκύπτουν μέσα από το ερωτηματολόγιο και τις συνεντεύξεις με τους βιβλιοπώλες. Παράλληλα με τξ βιβλιογραφική τεκμηρίωση, για την ανάλυση των στοιχείων χρησιμοποιήθηκαν τα μοντέλα PEST, SWOT και η ανάλυση των πέντε δυνάμεων του Porter. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν αναδεικνύουν τα σημαντικά προβλήματα του κλάδου πωλήσεων στην Κύπρο, όπως η μικρή αγορά βιβλίων, η μςιωμένη κατά κεφαλή δαπάνη των Κυπρίων στα βιβλία σε σύγκριση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η αυξημένη συγκέντρωση βιβλιοπωλείων ανά κάτοικο, και οι ψηλές τιμές των βιβλίων στην Κύπρο. Συνοψίζοντας, η μελέτη εισηγέιται τη διαμόρφωση διορθωτικ΄ψν μέτρων για τη βελτίωσξ της αγορά του βιβλίου, τόσο σε επίπεδο εκδοτώην και βιβλιοπωλών όσο και σε επίπεδο πολιτιτστικής πολιτικής. Συγκεκριμένα, οι εκδότες και βιβλιοπώλες μπορούν να αναπτύξουν την αγορά βιβλίου χρησιμοποιώντας τα νέα μέσα επικοινωνίας, στοχεύοντας στους φοιτητές, βελτιώνοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες και τους χώρους πώλησης. Αντίστοιχα, η δημόσια πολιτιτκή βιβλίου θα πρέπει να θεσπίσει εθνική στρατηγική για την αγορά του βιβλίου, η οποία θα περιλαμβάνει κίνητρα για αύξηση των εξαγωγών και ανάπτυξη βιβλιοπωλείων στις επαρχίες, χρηματοδοτήσεις με στόχο την εκπαίδευση προσωπικού ενώ ταυτόχρονα, θα πρέπει να εξετάσει σοβαρά τη μείωση στη φορολόγηση των βιβλίων καθώς και την εφαρμογή της εναιαίας τιμής βιβλίου.el_GR
dc.format.extent108 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑγορά βιβλίου -- Κύπροςel_GR
dc.subjectBook market -- Cyprusel_GR
dc.titleΗ αγορά του βιβλίου στην Κύπρο: Παρούσα κατάσταση, προκλήσεις και προοπτικέςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe objective of this study is to examine the book market in Cyprus and was performed by reviewing three main directions; the situational analysis using the statistical data of Cyprus and EU, using versatile marketing models and via surveys. The situational analysis used the data extracted from the Statistical Services in Cyprus and Eurostat concerning the wholesale sales of books in Cyprus, the number of bookshops, per capital, the turnover and profit data, and compared them to the EU. In order to understand the Cyprus book industry better, the study uses the marketing models of PEST analysis, SWOT analysis and Porter's five forces were created and presented.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record