Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαϊωάννου, Γεώργιος
dc.contributor.authorΗλιάδου, Νατάσα
dc.contributor.otherIliadou, Natasa
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-03-14T09:58:29Z
dc.date.available2019-03-14T09:58:29Z
dc.date.copyright2019-03-14
dc.date.issued2019-01
dc.identifier.otherΠΠΑ/2019/00084el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3938
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ εργασία αυτή έχει στόχο να καταδείξει ότι με την κατάλληλη διαχείριση του πολιτισμού μπορεί να υπάρξει πρόσβαση των ατόμων με αναπηρίες σε χώρους πολιτισμού. Συγκεκριμένα διερευνάτε η έννοια της αναπηρίας και η σημασία της στην ανάπτυξη της πολιτισμικής διαδικασίας, η διευκρίνηση του πολύπλευρου και πολύπλοκου όρου «άτομα με αναπηρία» και ο ρόλος της πολιτείας στην πολιτισμική εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρίες. Στη συνέχεια αναλύονται έννοιες σε σχέση με την αναπηρία όπως αυτές της κοινωνικής δικαιοσύνης, της προσβασιμότητας, του θεσμικού πλαισίου του Κράτους της Κύπρου, της θρησκείας και του ρόλου των νέων τεχνολογιών, ώστε αυτές να αποτελέσουν αρωγό για την επίτευξη του αρχικού στόχου της έρευνας. Επιλέχθηκε ως μελέτη περίπτωσης για την παρούσα έρευνα η εκκλησία της Παναγίας της Αγγελόκτιστης στο Κίτι. Η μεθοδολογία που εφαρμόζεται μέχρι το κεφάλαιο 3 αφορά κυρίως βιβλιογραφική έρευνα. Μέσω του μεταβατικού ερωτήματος «ανάπηροι άνθρωποι ή ανάπηρη κοινωνία», η εργασία οδηγείται στη σκιαγράφηση των επιμέρους ομάδων ατόμων με αναπηρίες που εξετάζονται στην έρευνα. Μεταξύ αυτών α) άτομα με κινητικές αναπηρίες β) άτομα με αισθητηριακές αναπηρίες και γ) άτομα με νοητική υστέρηση. Την γράφουσα ανέκαθεν την προκαλούσε η εκπαίδευση των ατόμων με ιδιαιτερότητες, αυτό το μυστήριο της ελευθερίας τους. Προσπαθούσε πάντα να καταλάβει το πέπλο μυστηρίου που τους περιβάλλει. Ελεύθερα πνεύματα που σπάνε τα δεσμά των επίγειων και ανά πάσα ώρα και στιγμή, μεταφέρονται με τη σφαίρα της φαντασίας τους σε άλλους εξωπραγματικούς κόσμους. Μη κατανοητούς αρκετές φορές για τους άλλους που είναι εγκλωβισμένοι στις παρωπίδες της καθημερινότητας τους και δεν τολμούν να υπερβούν έστω και για λίγο το κλισέ που τους επιβάλλει η σημερινή κοινωνία στην οποία ζουν. Έτσι η γράφουσα οδηγείται στη διερεύνηση της πρόσβασης αυτών των ατόμων στον συγκεκριμένο χώρο πολιτισμού εφαρμόζοντας ποιοτική μέθοδο διερεύνησης μέσω ερωτηματολογίων. Η μεθοδολογία αυτή αρχικά σκοπεύει στην εκμαίευση της αλήθειας για το συγκεκριμένο θέμα και στη συνέχεια επιχειρείται ο καθορισμός κάποιων μελλοντικών προτάσεων που να αποσκοπούν στην επαλήθευση του κύριου στόχου της εργασίας. Στο τέλος επανατοποθετούνται τα συμπεράσματα από όλη την δομή της εργασίας. Διαφαίνεται έτσι καθαρά ότι η βασική θέση και στόχος της εργασίας είναι εφικτός. Δηλαδή, ότι με την κατάλληλη διαχείριση του πολιτισμού μπορεί να επέλθει πρόσβαση των ατόμων με αναπηρίες στους χώρους πολιτισμού.el_GR
dc.format.extent58 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠολιτιστικοί χώροι -- Προσβασιμότηταel_GR
dc.subjectCultural heritages -- Accessibilityel_GR
dc.titleΗ προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρίες σε χώρους πολιτισμούel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis dissertation aims to support the notion that cultural management can enable the access of people with disabilities to cultural heritages. Precisely, the definition of disability and its importance in the cultural development, the clarification of the complex term “disabled people”, the vital role of the State in the cultural education for people with disabilities are thoroughly scrutinised. Therefore, disability concerns such as social justice, accessibility, institutional framework of the Cypriot State, religion and technology development that can assist in enabling the access of people with disabilities to cultural heritages are examined. The author chose as a case study the Byzantine church of Panagia Angeloktisistis for the research purpose. The methodology applied until chapter 3 mainly considers literature review and through a questionnaire “people with disabilities or disabled community” the research outlines the sub-groups of disabled people that are examined in this research. Namely, people with mobility disabilities, people with sensory disabilities and people with intellectual disabilities. The author has always been inspired and fascinated by the education of people with disabilities and their mystery of freedom and always tried to understand the veil of mystery that surrounds them. They are free spirits who break human/mortal restraints and using their imagination are transported at any given moment to other unworldly places/ fantasy worlds. They are not understood by other people who are trapped by the problems of their daily lives and do not dare to go beyond the predictability imposed on them by the society in which they live. Given the aforementioned, the author uses qualitative method and questionnaires to investigate the access of these people into the Byzantine church. Using this method, the author firstly intends to demonstrate the current state of this issue and subsequently to provide additional proposals that aim to enable the access of people with disabilities to cultural heritages. Finally, the conclusions drawn by the research study are illustrated and it can be clearly defined that with proper cultural management, people with disabilities can access the cultural heritages.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record