Show simple item record

dc.contributor.advisorΡαφτόπουλος, Βασίλειος
dc.contributor.authorΕλευθερίου, Άδωνις
dc.contributor.otherEleftheriou, Adonis
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2012-08-28
dc.date.accessioned2012-08-28T10:16:30Z
dc.date.available2012-08-28T10:16:30Z
dc.date.copyright2012-06
dc.date.issued2012-08-28
dc.identifier.otherΔΜΥ/2012/00110el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/391
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή Η ικανοποίηση των ασθενών ως δείκτης της ποιότητας των συστημάτων παροχής υπηρεσιών υγείας χρησιμοποιείται ολοένα και συχνότερα για την αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας σε όλο τον κόσμο. Εν μέσω οικονομικής κρίσης τα δημόσια νοσηλευτήρια της Κύπρου δέχονται ολοένα και περισσότερους ασθενείς. Εκτός από τους Κύπριους ασθενείς ευρεία χρήση των υπηρεσιών τους, και ιδίως των εξωτερικών Ιατρείων κάνουν και ασθενείς Βρετανικής καταγωγής. Σκοπός Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η αξιολόγηση της ικανοποίησης ασθενών Βρετανικής και Κυπριακής καταγωγής από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας στα εξωτερικά ιατρεία ενός Γ.Ν. της Κύπρου, λαμβάνοντας υπόψη και την προηγούμενη εμπειρία τους από ανάλογες υπηρεσίες στην χώρα τους. Μέθοδος Το δείγμα της παρούσας έρευνας αποτέλεσαν 295 χρήστες υπηρεσιών εξωτερικών ιατρείων Γ.Ν. της Κύπρου με ισορροπημένη αντιπροσώπευση των δυο ομάδων εθνικής καταγωγής (Κυπριακής και Βρετανικής). Η αξιολόγηση της ικανοποίησης έγινε με την χρήση ενός ανώνυμου και αυτοσυμπληρούμενου ερωτηματολογίου στο οποίο περιλαμβάνεται η κλίμακα Expectations-Perceived Quality-Satisfaction with Primary Care Services Scale (E-PQ-SPCSS) των 27 ερωτήσεων του Raftopoulos (2010). Η συλλογή του ερωτηματολογίου έγινε το χρονικό διάστημα Ιούνιος – Σεπτέμβριος 2011. Για την στατιστική επεξεργασία των δεδομένων, χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα για τις κοινωνικές επιστήμες ΙΒΜ-SPSS 19. Αποτελέσματα Η συνολική ικανοποίηση των ασθενών ήταν πολύ υψηλή. Συγκεκριμένα το 92,9% των συμμετεχόντων δήλωσαν από λίγο έως πολύ ικανοποιημένοι. Πολύ υψηλή ήταν και η συνολική ικανοποίηση από τον Ιατρό. Το ποσοστό που απάντησε ότι είναι από λίγο έως πολύ ικανοποιημένοι βρέθηκε στο 93,5%. Δεν υπήρξε στατιστικά σημαντική διαφορά στην μέση συνολική ικανοποίηση και στην ικανοποίηση από τον ιατρό ανάμεσα στους ασθενείς Βρετανικής και Κυπριακής καταγωγής. Η ικανοποίηση από το νοσηλευτικό προσωπικό ήταν χαμηλότερη (68,1%). Στην περίπτωση αυτή διαπιστώθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα στις δύο ομάδες ασθενών με τους Βρετανικής καταγωγής να δηλώνουν περισσότερο ικανοποιημένοι σε σχέση με τους Κυπριακής. Το 40% των ασθενών Βρετανικής καταγωγής δήλωσαν περισσότερο ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες υγείας στην Κύπρο σε σχέση με την χώρα τους, το 41% το ίδιο ικανοποιημένοι και μόνο το 17% δήλωσαν λιγότερο ικανοποιημένοι. Οι ασθενείς Κυπριακής καταγωγής φάνηκε να έχουν λιγότερες προσδοκίες από τους Βρετανούς. Δεν υπήρξε όμως στατιστικά σημαντική διαφορά στο τι θεωρούν ποιότητα στις υπηρεσίες υγείας . Συμπεράσματα Οι υπηρεσίες των εξωτερικών ιατρείων του Γενικού Νοσοκομείου αξιολογήθηκαν πολύ θετικά όχι μόνο από τους Κύπριους ασθενείς αλλά και από την δεύτερη πολυπληθέστερη εθνική ομάδα χρηστών των υπηρεσιών του που είναι οι ασθενείς Βρετανικής καταγωγής. Ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι μεγάλο ποσοστό των ασθενών Βρετανικής καταγωγής δηλώνουν πιο ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες φροντίδας υγείας που δέχτηκαν στα εξωτερικά ιατρεία του νοσοκομείου Πάφου σε σχέση με τις ανάλογες υπηρεσίες της χώρας τους.el_GR
dc.format.extent108 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση ασθενώνel_GR
dc.subjectΕξωτερικά Ιατρείαel_GR
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιών υγείαςel_GR
dc.subjectPatients satisfactionel_GR
dc.subjectOutpatient departmentel_GR
dc.subjectQuality of health servicesel_GR
dc.titleΑξιολόγηση της ικανοποίησης των ασθενών Κυπριακής και Βρετανικής καταγωγής από τις υπηρεσίες των εξωτερικών ιατρείων ενός Δημοσίου Νοσοκομείου στην Κύπροel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIntroduction Patient satisfaction as a measure of the quality of provided healthcare systems is used more and more frequently to evaluate healthcare services throughout the world. During the economic crisis public hospitals in Cyprus, receive more and more patients. Apart from Cypriot patients, the services provided at General Hospitals, and especially those of the outpatient departments, are also used by British patients. Purpose The purpose of this research was to evaluate the satisfaction of British and Cypriot patients from the services provided at the outpatient department of a General Hospital in Cyprus, keeping in mind their experiences from the respective services provided in their country. Methodology The sample of this research has been 295 users of the services provided by the outpatient department of General Hospital in Cyprus, with balanced representation between the two ethnic groups (Cypriot and British). The evaluation of their satisfaction was conducted with the use of an anonymous and self- completing questionnaire that includes the 27 question Expectations-Perceived Quality-Satisfaction with Primary Care Services Scale (E-PQ-SPCSS) of Raftopoulos (2010) . The collection of the questionnaire was carried out during the period between June and September 2011. For the statistical analysis of the results, the Statistical Package for Social Sciences IMB-SPSS 19 was used. Results The overall satisfaction of patients was very high. Specifically, 92.9% of the people who took part claimed to be satisfied. The overall satisfaction from the doctor was also very high, with 93.5% claiming to be satisfied. There has been no statistically significant difference in the overall satisfaction and the satisfaction from the doctor between patients of British and Cypriot ethnicity. The satisfaction from the nursing staff has been lower (68.1%) and in this case there was a statistically significant difference between the two groups, with British patients claiming to be more satisfied than the Cypriots. 40% of the British patients claimed to be more satisfied with the provided healthcare services in Cyprus compared to the ones provided in their country, whereas 41% of the same group claimed to be equally satisfied, with only 17% claiming to less satisfied. The Cypriot patents appeared to have less expectations compared to the British. However, there was no statistically significant difference in what they consider as quality in healthcare services. Conclusion The outpatient services of the General Hospital were very positively evaluated not only by Cypriot patients, but also by the second largest ethnic group of patients, the British. More importantly, a large percentage of British patients claim to be more satisfied by the services provided by the outpatient department of the Paphos General Hospital compared to those provided in their country. With respect to reasons for dissatisfaction, the Paphos General Hospital should upgrade the role of the nurses in the outpatient department.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record