Show simple item record

dc.contributor.advisorΚολιός, Σταύρος
dc.contributor.authorΒοσκόπουλος, Γεώργιος
dc.contributor.otherVoskopoulos, Georgios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-03-08T09:29:02Z
dc.date.available2019-03-08T09:29:02Z
dc.date.copyright2019-03-08
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.otherΔΠΠ/2018/00210el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3916
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή γίνεται μια προσπάθεια σύνδεσης των Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, μέσω μιας εφαρμογής στην οποία παρουσιάζονται χωρικής ανάλυσης δεδομένα περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Στα πλαίσια της μεθοδολογίας της, η ΠΕ χρησιμοποιεί τα ΓΣΠ μέσω της επεξεργασίας των περιγραφικών δεδομένων και της οπτικοποίησης των αποτελεσμάτων της με τη μορφή χαρτών. Πιο συγκεκριμένα δημιουργήθηκε μια διαδικτυακή εφαρμογή GIS με την πλέον σύγχρονη φιλοσοφία στο κόσμο των υπολογιστών (“Cloud GIS”), στην οποία παρουσιάζονται διάφορα δεδομένα περιβαλλοντικού περιεχομένου, όπως περιοχές NATURA, καταφύγια άγριας ζωής, λίμνες κ.α. Αυτό πραγματοποιήθηκε ύστερα από τη συλλογή, επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων που συλλέχτηκαν. Η περιοχή μελέτης που επιλέχτηκε είναι η Περιφέρεια Ηπείρου, καθώς αυτό το κομμάτι του Ελλαδικού χώρου παρουσιάζει έντονο περιβαλλοντικό και οικολογικό ενδιαφέρον. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε έρευνα με τη μορφή ενός ερωτηματολογίου σε ηλεκτρονική μορφή, για την πιο αξιόπιστη αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της εφαρμογής μας. Από τις απαντήσεις των ερωτήσεων προέκυψαν σημαντικά αποτελέσματα σύμφωνα με τα οποία: το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών θεωρούν πολύ σημαντικά τα περιβαλλοντικά θέματα και για αυτό θέλουν να πληροφορούνται και να ενημερώνονται γύρω από αυτά. Επίσης οι περισσότεροι από αυτούς βρήκαν πολύ ενδιαφέρουσα την εφαρμογή περιβαλλοντικού περιεχομένου αν και οι περισσότεροι δεν γνώριζαν τα ΓΣΠ. Ήταν ευκολόχρηστη και θεωρούν μια τέτοια εφαρμογή πολύ ισχυρό εργαλείο για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Παράλληλα όμως οι πληροφορίες που άντλησαν από αυτή δεν ήταν αρκετές για την πληροφόρηση που χρειαζόντουσαν, παρ’ όλα αυτά όμως το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών φαίνεται πως θα χρησιμοποιούσαν τα ΓΣΠ για μελλοντική χρήση. Αποδεικνύεται λοιπόν πως τα ΓΣΠ αποτελούν για την ΠΕ ένα σημαντικό εργαλείο για τη μετάδοση περιβαλλοντικών πληροφοριών, για την ενημέρωση της παρούσας κατάστασης αλλά και της μελλοντικής εξέλιξης και προστασίας των υπό μελέτη περιοχών, ευαισθητοποιούν για τα περιβαλλοντικά προβλήματα και αυξάνουν την κριτική σκέψη και την ενεργό συμμετοχή για την καλύτερη αντιμετώπιση αυτών.el_GR
dc.format.extentxii, 109 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΓεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριώνel_GR
dc.subjectGeographic Information Systemel_GR
dc.subjectΠεριβαλλοντική εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectEnvironmental educationel_GR
dc.titleΕφαρμογή γεωγραφικών συστημάτων πληροφοριών στην περιβαλλοντική εκπαίδευσηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe current study is an effort to combine the capabilities of the Geographical Information Systems (GIS) and the environmental education, via the development of an application where useful information layers of environmental character, are provided. More specifically, the study presents all the methodological steps were followed in order to develop a fully operative WebGIS application with scope to provide information to the student and end users regarding the environmental profile of the geographical part of Epirus, Greece. The provided information consists of environmental protected areas (NATURA), CORINE land use / land cover types as well as secondary information of significant importance like the isoheights, the road network etc. At this point, it is mentioned that the application was developed through modern tools, is web based and more specifically, it follows the “cloud” approach. In a second step, the developed WebGIS application assessed regarding its usefulness for both of the data provided and the easiness of access through its central graphical interface. The assessment was performed using electronic questionnaires and the results showed i) a great interest for the application, ii) it was considered easy to be used and also iii) the layer of the final information was very interesting, well understood and strictly related with the environmental profile of the study domain. As final outcome of this study, can be considered the high importance of the GIS to provide with a modern, efficient and well understood, environmental information which can promote the education through the modern way of reaching and searching information as well as though the creation of thematic maps in real time basis easy to change fully focused on the specific needs of a student or end user, in general.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record