Show simple item record

dc.contributor.advisorΚατσάνος, Χρήστος
dc.contributor.authorΘεοδωρόπουλος, Δημήτριος
dc.contributor.otherTheodoropoulos, Demetrios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-03-08T09:28:09Z
dc.date.available2019-03-08T09:28:09Z
dc.date.copyright2019-03-08
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.otherΚΠΣ/2018/00027el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3912
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΆτομα με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ) εμφανίζουν σημαντικές διαταραχές στις κοινωνικές δεξιότητες και στη Θεωρία του Νου (ΘτΝ). Με τη ΘτΝ μπορούμε να αντιληφθούμε το πλήρες φάσμα των νοητικών καταστάσεων (πεποιθήσεις, επιθυμίες, προθέσεις, φαντασία, συναισθήματα κ.τ.λ.) που προκαλούν δράση στον άνθρωπο. Τα άτομα με έλλειψη στη ΘτΝ δεν μπορούν να συσχετίσουν το περιεχόμενο των σκέψεων τους με αυτό των υπολοίπων. Η θεραπεία στο πρόβλημα αυτό είναι η παρέμβαση (συνεδρίες) των ατόμων αυτών από ειδικούς επιστήμονες για την εκμάθηση αυτών των δεξιοτήτων στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό. Η έλλειψη ολοκληρωμένων εργαλείων για την υποστήριξη αυτής της εκπαιδευτικής διαδικασίας ήταν το κίνητρο αυτής της μεταπτυχιακής διατριβής. Στη διατριβή αυτή αναλύεται, σχεδιάζεται και υλοποιείται η εφαρμογή (ΤoΜ, Theory of Mind) η οποία υποστηρίζει την προσπάθεια των ειδικών για τη βελτίωση δεξιοτήτων ΘτΝ σε παιδιά με αυτισμό με στόχο μία ευχάριστη μάθηση με παιγνιώδη τρόπο, εξατομικευμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε παιδιού αλλά και των εκπαιδευτών του. Η ανάλυση και η σχεδίαση βασίστηκε σε πραγματικές απαιτήσεις σε συνεργασία με εξειδικευμένους επιστήμονες από το Κέντρο Ανάπτυξης Παιδιού και Εφήβου (ΚεΑΠΕ) στην Πάτρα. Η πλατφόρμα που κρίθηκε καταλληλότερη για να στηθεί η εφαρμογή σύμφωνα με τις απαιτήσεις ήταν το Moodle. Η ανάπτυξη της εφαρμογής έγινε με βάση το ανθρωποκεντρικό μοντέλο ανάπτυξης λογισμικού. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν διαμορφωτικές αξιολογήσεις σε πρωτότυπα από τους τελικούς χρήστες (ειδικοί επιστήμονες), και τέλος εφαρμόστηκε μια δοκιμαστική παρέμβαση από τους ειδικούς όπου αξιολόγησαν την εφαρμογή ToM. Τα συμπεράσματα που βγήκαν ήταν πως είναι ένα χρήσιμο εργαλείο το οποίo μπορεί να βοηθήσει την εκπαιδευτική διαδικασία. Απαιτούνται βελτιώσεις και ποσοτική έρευνα για το κατά πόσο επιδρά η εφαρμογή στη φυσική παρέμβαση στα παιδιά με ΔΑΔ για βελτίωση των δεξιοτήτων ΘτΝ.el_GR
dc.format.extentvii, 189 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectTheory of mindel_GR
dc.subjectAutism spectrum disorderel_GR
dc.subjectΔιαταραχή αυτιστικού φάσματοςel_GR
dc.subjectGamification in Educationel_GR
dc.subjectΠαιχνιδοποίηση στην εκπαίδευσηel_GR
dc.titleΔιαδραστική πολυμεσική εφαρμογή για τη βελτίωση δεξιοτήτων θεωρίας του νού σε παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχέςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIndividuals suffering from Autism Spectrum Disorder (ASD) present significant disorders in the areas of social abilities and the Theory of Mind (ToM). Through Theory of Mind we are in a position to realize the total spectrum of the mental conditions (Believes, Wishes, Intentions, Fantasy, Feelings etc.) which cause action in a person. Individuals with reduced ability in Theory of Mind (ToM) cannot relate the content of their thoughts to the one of the others. The solution to this problem is the intervention (therapy sessions) by specialists in order to learn these abilities to the degree that this is possible. The motivation of this Thesis was the absence of methods/tools to support this educational procedure. In this Thesis, the ToM application is analyzed, designed and implemented which supports the efforts of the specialists for the improvement of the abilities in autistic children. This aims to pleasant learning through gamification, personalized to the specific needs of each child as well as to the trainers. The analysis and design were based on real demands in cooperation with specialists from the Development Centre for Child and Adolescent (DCCA) in Patras. The platform that was selected according to the requirements for this application was Moodle. The development of the application was based on the human-centered design for interactive systems (ISO 9241-210:2010). Specifically, formative evaluations in prototypes were performed by final users (special scientists), and finally an evaluation in trial conditions was applied where specialists tested education procedure with the ToM application. The derived conclusions were that ToM application is a useful tool which could help the educational procedure. Improvements are needed as well as quantitative research as to how effective is the application to children with ASD in the development of ToM skills.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record