Επιχειρησιακό πλάνο σε ιδιωτικό νοσηλευτήριο
Abstract
Η θέση μου θα προσεγγίζει την σύνταξη του Επιχειρησιακού Πλάνου ενός Ιδιωτικού Νοσηλευτηρίου ως μια πρώτης τάξης ευκαιρίας να αναλύσει την αγορά στην οποία ενεργοποιείται η εταιρεία και συγχρόνως τον ίδιο της τον εαυτό, έτσι ώστε να διαφανεί μια ολοκληρωμένη εικόνα της οργανικής ταυτότητας ως επίσης και της απόδοσης και στρατηγικής βάση της οποίας θα πρέπει να βαδίσει το Νοσοκομείο για να πετύχει τους στόχους που έχουν τεθεί.
Το Business Plan είναι ένα σημαντικό έγγραφο όπου καταγράφονται οι στρατηγικοί στόχοι και σκοποί της Εταιρείας και υπηρετεί ως η κατευθυντήρια δύναμη για την μελλοντική πορεία που επιθυμεί να ακολουθήσει ένα νοσοκομείο. Το παρόν Επιχειρησιακό Πλάνο του Νοσοκομείου αναλύει τις δυνατότητες και αδυναμίες του, τα βραχυπρόθεσμα και μακροχρόνια πλάνα του, τα οικονομικά του, την επάνδρωση του, τους κεφαλαιουχικούς του στόχους και την εξέλιξη του όπως θα πρέπει, κατά την άποψή μου, να ακολουθήσει για να επιτευχθούν οι στόχοι και τις πραγματικότητες που αντιμετωπίζει.
Το Νοσοκομείο δημιουργήθηκε με σκοπό την προσφορά ολοκληρωμένων ιατρικών και νοσοκομειακών υπηρεσιών στον Κύπριο πολίτη, αναγνωρίζοντας την έλλειψη ενός ολοκληρωμένου και τεχνολογικά ανεπτυγμένου ιδιωτικού νοσηλευτηρίου στη χώρα. Η μελέτη που ακολουθεί αναλύει τον υφιστάμενο τρόπο λειτουργίας του Νοσοκομείου, πως αυτό συγκρίνεται και που διαφέρει με άλλα ιδρύματα στην αγορά και καταλήγει με συγκεκριμένες πρακτικές εισηγήσεις με σκοπό τη διασφάλιση της υψηλής ποιότητας υπηρεσιών σε συνδυασμό με την βελτίωση της οικονομικής εικόνας της Εταιρείας. Συγκεκριμένα, αναλύεται το μείγμα ειδικοτήτων και η ηλικιακή κατανομή του ιατρικού προσωπικού που ενεργοποιείται στο Νοσοκομείο και γίνονται εισηγήσεις τόσο για ολοκλήρωση της ομάδας όσο και για διασφάλιση του απαιτούμενου αριθμού ιατρών ανά ειδικότητα.
Στη συνέχεια παρουσιάζονται συγκεκριμένοι τρόποι βελτίωσης της απόδοσης των εξωτερικών ιατρείων προς την εταιρεία με την εισαγωγή του προνομίου: «Δικαιώματος Χρήσης Ιατρείου» και την μέθοδο «Time Sharing». Περαιτέρω αναλύεται η ανάγκη αναγνώρισης της προσφοράς των Ιατρών στην Εταιρεία και παρουσιάζει μία ευκολονόητη και λειτουργική εισήγηση. Επιπλέον τονίζεται η σημαντικότητα σύναψης στρατηγικών συμμαχιών με άλλα ιδρύματα, ενώ εισηγείται συγχρόνως τρόπους διαμόρφωσης συγκεκριμένων (συγγενικών) Τμημάτων με σκοπό την επίτευξη χαμηλότερων λειτουργικών εξόδων και διασφάλιση της υψηλής ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρουν. Τέλος συστήνεται ένα νέο «προϊόν», η συνδρομητική κάρτα Μέλους του Νοσοκομείου, με σκοπό την αύξηση του μεριδίου στη αγορά μέσω της δημιουργίας μιας τακτικής και αφοσιωμένης πελατείας.