Αποτιμώντας την αποτελεσματικότητα της συνεχιζόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης: Μια μελέτη προγραμμάτων του ΙΝΕ ΓΣΕΕ στο νομό Φθιώτιδας
Abstract
Οι συνεχείς εξελίξεις σε όλους τους τομείς της κοινωνίας επιβάλλουν τη διαρκή επικαιροποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων των πολιτών προκειμένου να ανταποκρίνονται επαρκώς στις απαιτήσεις της προσωπικής, κοινωνικής και επαγγελματικής τους ζωής. Η δια βίου εκπαίδευση και η συνεχιζόμενη επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση αποσκοπούν στη συμπλήρωση, εκσυγχρονισμό ή/ και αναβάθμιση της γνώσης του ανθρώπινου δυναμικού. Κύριος σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων συνεχιζόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, που προσφέρονται από συνδικαλιστικές οργανώσεις, μέσω της αποτίμησής τους, στην ενίσχυση των εκπαιδευομένων ώστε να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας, είτε να μεταβούν σε ασφαλέστερες και καλύτερες θέσεις εργασίας στις ίδιες ή & σε άλλες οικονομικές μονάδες. Ομάδας στόχος της έρευνας αποτέλεσαν οι εκπαιδευόμενοι σε προγράμματα του ΙΝΕ ΓΣΕΕ της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας που υλοποιήθηκαν το διάστημα 2014-2015 στο πλαίσιο του προγράμματος «Προγράμματα Δια Βίου Εκπαίδευσης για το Ανθρώπινο Δυναμικό του Ιδιωτικού Τομέα», το οποίο εντάσσεται στο Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση». Για τους σκοπούς της έρευνας χορηγήθηκαν ερωτηματολόγια έρευνας, αποτελούμενα από ερωτήσεις κλειστού τύπου και το δείγμα αποτέλεσαν 102 άτομα από την ομάδα στόχο. Από τα αποτελέσματα προέκυψε πως οι συμμετέχοντες στην έρευνα ανακάλυψαν πως τα οφέλη είναι πολύ περισσότερα από τις προσδοκίες που είχαν πριν την υλοποίηση των προγραμμάτων κατάρτισης και η συμμετοχή τους σε αυτά ενίσχυσε την ολιστική τους εξέλιξη και ανάπτυξη, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε κοινωνικό και προσωπικό επίπεδο.