Show simple item record

dc.contributor.advisorΜπάκας, Θωμάς
dc.contributor.authorΚατωπόδη, Μαρία
dc.contributor.otherKatopodi, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-02-22T09:02:47Z
dc.date.available2019-02-22T09:02:47Z
dc.date.copyright2019-02-21
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.otherΕΠΑ/2018/00065el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3882
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ περιοχή της Εκπαιδευτικής Ηγεσίας έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους ερευνητές της Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη της σημασίας της ηγεσίας στη διαμόρφωση της σχολικής κουλτούρας και της μοναδικής ταυτότητας των σχολείων. Πέρα από την εξωτερική όψη ενός σχολείου, υπάρχουν στοιχεία που αντανακλούν τις σχέσεις ανάμεσα στους εμπλεκόμενους και αναφέρονται στη σχολική κουλτούρα. Κάθε σχολείο έχει τη δική του ξεχωριστή κουλτούρα, που προκύπτει από τις αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στα μέλη της εκάστοτε σχολικής κοινότητας. Η κουλτούρα περιλαμβάνει ιδεώδη, αξίες, παραδόσεις, νόρμες, προσδοκίες, άγραφους νόμους, στάσεις και συμπεριφορές για όσα άτομα κινούνται στον χώρο του σχολείου και με αυτόν τον τρόπο αποκτά ενωτικό χαρακτήρα. Ωστόσο, η αλλαγή της ήδη υπάρχουσας σχολικής κουλτούρας είναι δύσκολη, επειδή οι άνθρωποι τείνουν να αντιστέκονται στις αλλαγές. Αυτή είναι η κύρια πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι σχολικοί διευθυντές. Η αυθεντική ηγεσία είναι ενσωματωμένη σε κάθε πτυχή της σχολικής κουλτούρας και η σημασία του σχολικού ηγέτη έγκειται στην επιλογή του κατάλληλου στυλ ηγεσίας για το σχολείο που διοικεί. Το εμπειρικό μέρος της παρούσας μελέτης είναι ποσοτικό, καθώς τα δεδομένα συλλέχθηκαν από δομημένα ερωτηματολόγια. Τα ευρήματα της έρευνας ενισχύουν εκείνα της βιβλιογραφίας, αναδεικνύοντας τον κεφαλαιώδη ρόλο του σχολικού διευθυντή στην ανάπτυξη της σχολικής κουλτούρας. Το υπόδειγμα του διευθυντή-γραφειοκράτη δεν καθίσταται πια βιώσιμο και είναι απαραίτητο να δοθεί η σκυτάλη σε εκείνο του διευθυντή-ηγέτη. Οι αποτελεσματικοί σχολικοί ηγέτες έχουν υψηλές προσδοκίες τόσο από τους ίδιους όσο και από τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας και ενισχύουν ουσιώδεις εκπαιδευτικές αλλαγές που σχετίζονται με ζωτικές και καινοτόμες ιδέες. Για να επιτευχθεί το όραμα της αποτελεσματικής ηγεσίας για μια αποτελεσματική σχολική κουλτούρα, είναι αναγκαίο να θεσμοθετηθεί ένα σύστημα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των υποψήφιων και εν ενεργεία σχολικών διευθυντών. Η παρούσα μελέτη απευθύνεται στους διαμορφωτές εκπαιδευτικής πολιτικής, τους σχολικούς διευθυντές και τους ερευνητές, οδηγώντας στην εξαγωγή συμπερασμάτων ως προς τις πρακτικές εκπαιδευτικής διοίκησης σε σχέση με την προσδοκώμενη σχολική κουλτούρα.el_GR
dc.format.extentx, 163 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑποτελεσματική ηγεσίαel_GR
dc.subjectEfficient leadershipel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτική αλλαγήel_GR
dc.subjectEducational changeel_GR
dc.titleΗ συμβολή του εκπαιδευτικού ηγέτη πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διαμόρφωση της σχολικής κουλτούραςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe field of Educational Leadership is one of great interest for the researchers of Educational Policy. The present study aims to indicate the importance of leadership in the construction of a school’s culture and the unique identity of schools. Beyond the external appearance of a school, there are several elements that mirror the relations between the stakeholders and refer to the school culture. It seems that every school has its own culture, which results from the interactions between the members of the school community and makes a school unique. Culture includes ideals, values, traditions, norms, expectations, attitudes, unwritten rules and behaviours for those who move within the school and that is why it gets a unifying character. However, it is quite difficult for school leaders to change the prevailing culture, especially because people use to resist in any effort for change. This is the major challenge of school leaders. Authentic leadership is embedded in every aspect of the school culture and the significance of a school leader lies on the selection of the right style of leadership for the school of his/her charge. The empirical part of the present research consists of a quantitative research design through the use of structured questionnaires. The findings of this survey join and foster those of the modern bibliography, highlighting the fundamental role of the school principal in the development of the school culture. The manager-bureaucrat model does not seem to be sustainable and it is high time it transformed itself into the manager-leader model. Effective school leaders have high expectations both for themselves and the other members of the school community and reinforce substantial educational changes related to vibrant and innovative ideas. In order to achieve the vision of effective leadership for an effective school culture, it is necessary to establish a system of continuous education and training for candidate and active school principals. The present study addresses to policymakers, school leaders and researchers, leading to recommendations for educational administration practices in relation to the anticipated school culture.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record