Show simple item record

dc.contributor.advisorΛαζαρίδου, Αγγελική
dc.contributor.authorΚαραγιαννόπουλος, Πέτρος
dc.contributor.otherKaragiannopoulos, Petros
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-02-22T09:02:36Z
dc.date.available2019-02-22T09:02:36Z
dc.date.copyright2019-02-21
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.otherΕΠΑ/2018/00066el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3881
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό να αποτυπώσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων όσον αφορά την αποτελεσματικότητα του πολύπλευρου έργου των διευθυντών των μονάδων αυτών. Η έρευνα είναι ποσοτική και πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίου. Οι 105 ερωτήσεις του, οι οποίες αποτέλεσαν δείκτες της αποτελεσματικότητας του διευθυντικού έργου στις σχολικές μονάδες, ομαδοποιήθηκαν σε τέσσερις κατηγορίες-άξονες αξιολόγησης. Για κάθε κατηγορία τέθηκαν ένα έως δύο σχετικά προς αυτήν κριτήρια αξιολόγησης. Συνολικά λοιπόν η αποτελεσματικότητα του έργου των διευθυντών των σχολικών μονάδων αξιολογήθηκε με 105 δείκτες, μέσω εννέα κριτηρίων σε 4 κατηγορίες αξιολόγησης. Τα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν ανώνυμα και ηλεκτρονικά. Πληθυσμό αναφοράς για την έρευνα αποτέλεσαν εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ανατολικής Αττικής, από όπου προέκυψε και το δείγμα των 152 ατόμων της έρευνας. Στα αποτελέσματα της έρευνας φαίνεται πως οι διευθυντές δίνουν ιδιαίτερο βάρος στην διαμόρφωση κατάλληλου σχολικού κλίματος και μιας παιδαγωγικής κουλτούρας και ασκούν σε ικανοποιητικό βαθμό το διοικητικό και το οργανωτικό τους έργο, ενώ οι τομείς στους οποίους αυτό χρειάζεται βελτίωση είναι εκείνοι της επιμόρφωσης, της αύξησης των τυπικών προσόντων καθώς και της γενικότερης επιστημονικής και εκπαιδευτικής δράσης. Περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν και για τον άξονα της άσκησης εποπτείας και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που συνολικά επιτελείται στις σχολικές μονάδες από πλευράς του διευθυντή. Τα αποτελέσματα από τις συγκρίσεις των τεσσάρων αξόνων ελέγχου της αποτελεσματικότητας του έργου των διευθυντών των σχολικών μονάδων με το φύλο των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών της έρευνας δεν έδειξε καμία στατιστικά σημαντική διαφορά. Οι ίδιες συγκρίσεις ως προς τις ηλικιακές ομάδες των εκπαιδευτικών έδειξαν γενικά διαφορές μεταξύ των ηλικιακών ομάδων ως προς την άσκηση καθηκόντων ευθύνης, καθώς και ως προς την επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη του διευθυντή. Διαφορές καταγράφονται μεταξύ των νεότερων σε ηλικία εκπαιδευτικών και των άλλων ηλικιακών ομάδων σχετικά με τον τρόπο υλοποίησης του νομοθετικού πλαισίου στην οργάνωση του έργου του συλλόγου διδασκόντων, στην άσκηση διοικητικού και οργανωτικού έργου, όπως και στην επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη του διευθυντή. Οι νεότεροι σε ηλικία εκπαιδευτικοί αξιολογούν χαμηλότερα την αποτελεσματικότητα του διευθυντικού έργου στις σχολικές μονάδες. Παρόμοιες διαφορές καταγράφονται από τις συγκρίσεις των αξόνων αξιολόγησης με τα έτη υπηρεσίας των συμμετεχόντων, ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του διευθυντή, την άσκηση καθηκόντων ευθύνης, καθώς την επαγγελματική και επιστημονική ανάπτυξη του διευθυντή.el_GR
dc.format.extentx, 270 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτική ηγεσίαel_GR
dc.subjectEducational leadershipel_GR
dc.subjectΑποτελεσματική ηγεσίαel_GR
dc.subjectEfficient leadershipel_GR
dc.titleΗ αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του έργου των διευθυντών των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών στα πλαίσια της βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present M.A. dissertation intends to portray the views of school unit teachers on the efficiency of the complex work of the principals of such units. Quantitative research was conducted with the help of a questionnaire. The 105 questions indicated the efficiency of administrative duties in school units and were grouped into four categories-axes of evaluation. A couple of relevant evaluation criteria were assigned to each category. This means that the efficiency of the work of the principals of school units was evaluated on the basis of a total of 105 indicators, through nine criteria and 4 evaluation categories. The questionnaires were computerized and remained nameless. The reference population of the research included secondary education teachers of the regional unit of East Attica, who formed the sample of the 152 people of the research. The research results showed that the principals are particularly interested in creating a constructive school atmosphere and an educational culture and they carry out their administrative and organizational duties to a satisfactory extent, but they should be better trained and have more typical qualifications and a more general scientific and educational background. The supervision and evaluation of the educational work carried out at school units by the principal could also be improved. The results of the comparisons between the four axes controlling the efficiency of the work of school unit principals and the gender of the teachers participating in the research showed no statistically significant differences. The same comparisons, with regard to the age groups of the teachers, generally revealed differences among the age groups regarding both the fulfilment of responsibilities and the scientific and professional development of the principal. Differences are recorded between younger teachers and other age groups with regard to the way the legislative framework is implemented in organizing the work of the teachers’ association and carrying out administrative and organizational work as well as in the scientific and professional development of the principal. Younger teachers evaluate lower the efficiency of administrative work at school units. Similar differences are recorded when comparing the axes of evaluation with the years of service of the participants, with regard to the professional commitment and competence of the principal, the fulfillment of responsibilities as well as the professional and scientific development of the principal.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record