Ενδοεπιχειρησιακές επικοινωνίες-Ανθρώπινες σχέσεις και συμπεριφορές στον χώρο εργασίας. Πρακτική εφαρμογή και έρευνα στην εταιρεία EVEREST A.E
Abstract
Η εργασία αναπτύσσει την έννοια της οργανωσιακής συμπεριφοράς, τα βασικά στοιχεία που την συνθέτουν καθώς και τα μοντέλα της. Τονίζει, πόσο σημαντικό είναι να αναπτύξει μία εταιρεία ένα κατάλληλο σύστημα οργανωσιακής συμπεριφοράς και τι πλεονεκτήματα μπορεί να επιφέρει, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που έχει θέσει. Καθιστά σαφές, πόσο πολύτιμοι είναι οι παράγοντες που συνθέτουν το εσωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης που σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της ενδοεταιρικής επικοινωνίας και της ενδυνάμωσης των εργαζομένων, δρουν αποτελεσματικά στην επιχείρηση επηρεάζοντας καθημερινά την λειτουργία της και την περαιτέρω ανάπτυξη της. Στην συνέχεια ορίζεται η έννοια της σύγκρουσης, από που προέρχεται, για ποιους λόγους μπορεί να συμβεί καθώς και τί συνέπειες μπορεί να προκαλέσει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης των συγκρούσεων οι οποίοι και αναφέρονται. Πολύ σημαντικό είναι να κατανοήσουμε τον όρο συναισθηματικής νοημοσύνης, πως χρησιμεύει και αναπτύσσεται και με τι τρόπους μπορούμε να την μετρήσουμε. Τέλος, τονίζεται η διαφορά των δύο πλευρών του ανθρώπινου στρες και τις επιρροές που έχει, ιδίως μέσα στο εργασιακό περιβάλλον. Όλα τα παραπάνω έχουν επίκεντρο τον άνθρωπο και καθιστούν σαφές ότι είναι ο πολυτιμότερος παράγων στον οποίο πρέπει να επενδύσει μία επιχείρηση για να φέρει σε πέρας τους στόχους που έχει θέσει.
Ακολουθεί το εμπειρικό μέρος της εργασίας, όπου με την βοήθεια ερωτηματολογίου το οποίο δόθηκε και συμπληρώθηκε από 74 υπαλλήλους που εργάζονται στα κεντρικά γραφεία της διοίκησης της εταιρείας Everest, εξάγουμε συμπεράσματα για την εν λόγω εταιρεία, διαπιστώνοντας πώς η πράξη μπορεί να δώσει ζωτική σημασία στην θεωρία που ανέπτυξαν άνθρωποι της επιστήμης αλλά και το αντίθετο πώς δηλαδή αποδεικνύεται η πράξη μέσα από την θεωρία.