Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΓλαβέλη, Νίκη
dc.contributor.authorΚωνσταντίνου, Ευγενία
dc.contributor.otherConstantinou, Evgenia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-02-11T06:56:50Z
dc.date.available2019-02-11T06:56:50Z
dc.date.copyright2019-02-07
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.otherΔΤΠ/2018/00106el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3868
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ πληροφοριακή παιδεία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης ενώ επιπλέον συμβάλει στην προώθηση της δια βίου μάθησης. Η πληροφοριακή παιδεία συμβάλλει στην ανάπτυξη σημαντικών δεξιοτήτων που αναμένεται να έχουν οι εργαζόμενοι και ευρύτερα οι πολίτες, στη σημερινή παγκόσμια, βασισμένη στην γνώση, κοινωνία. Η παρούσα διατριβή εστιάζει στη διερεύνηση του ρόλου των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών στην ανάπτυξη των πληροφοριακών δεξιοτήτων των χρηστών τους. Επιδιώκεται να απαντηθούν, τόσο μέσα από την ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας όσο και από την πρωτογενή εμπειρική έρευνα που πραγματοποιήθηκε, τέσσερα ερευνητικά ερωτήματα που αφορούν στα μέσα που χρησιμοποιούν οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες προκειμένου να αναπτύξουν το επίπεδο των πληροφοριακών δεξιοτήτων των χρηστών τους και την αποτελεσματικότητα αυτών, καθώς και τη συμβολή των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών στη μετάδοση της πληροφοριακής παιδείας. Η εμπειρική έρευνα, με τη μέθοδο της επισκόπησης (survey), εστιάζει σε μία μελέτη περίπτωση. Συγκεκριμένα, διεξήχθη έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου στους χρήστες της βιβλιοθήκης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ) και συλλέχθηκαν 420 απαντήσεις. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με εργαλεία περιγραφικής στατιστικής. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, μόνο το 42% των φοιτητών/τριών δηλώνουν ότι έχουν αξιοποιήσει τα μέσα της βιβλιοθήκης του ΑΠΚΥ για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων της πληροφοριακής παιδείας και δηλώνουν ικανοποιημένοι/ες από αυτά. Ως αποτέλεσμα, ο βαθμός εξοικείωσης και αξιοποίησης των πληροφοριακών πηγών από τους χρήστες δεν είναι ιδιαίτερα υψηλός. Παρόλα αυτά οι ερωτηθέντες θεωρούν ότι κατέχουν υψηλής ποιότητας πληροφοριακές δεξιότητες σε σχέση με την αξιολόγηση και χρήση της πληροφορίας και ικανοποιητικές σε σχέση με τον προσδιορισμό και εντοπισμό της πληροφορίας, γεγονός που σχετίζεται πιθανότατα με το μέτριο βαθμό εξοικείωσης και αξιοποίησης των πληροφοριακών πηγών που προσφέρει η βιβλιοθήκη. Τέλος, οι συμμετέχοντες στην έρευνα αντιλαμβάνονται τη συμβολή της εκπαιδευτικής εμπειρίας στο ΑΠΚΥ αλλά και της βιβλιοθήκης του στην βελτίωση των πληροφοριακών τους δεξιοτήτων. Η διατριβή ολοκληρώνεται με προτάσεις για βελτίωση της αποτελεσματικότητας της βιβλιοθήκης ως προς την μετάδοση της πληροφοριακής παιδείας, καθώς και με προτάσεις για μελλοντική έρευνα.el_GR
dc.format.extentviii, 138 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠληροφοριακή Παιδείαel_GR
dc.subjectInformation literacyel_GR
dc.subjectΠληροφοριακή Παιδεία -- Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκεςel_GR
dc.subjectInformation literacy -- Academic librariesel_GR
dc.titleΑποτελεσματική διαχείριση πληροφοριακής παιδείας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Ο ρόλος των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκώνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractInformation literacy is a very important part of enhancing the educational process at all levels of education and contributes to the promotion of lifelong learning. Information literacy is seen as an important skill that all employees and citizens are expected to have in today's global knowledge-based society. This dissertation focuses on investigating the role of academic libraries in developing the information skills of their users. It is intended to answer, both through the review of the existing literature and the primary empirical research conducted, four research questions concerning the means used by academic libraries to develop the level of information skills of their users and their effectiveness, as well as the contribution of academic libraries in the transmission of information literacy. Empirical research, through the survey method, focuses on a case study. In particular, a questionnaire was conducted for the users of the Open University of Cyprus Library (OUC-Library) and 420 responses were collected. Data analysis was performed with descriptive statistics tools. Based on the results of the survey, only 42% of students are adequately familiar with the concepts of interest they declare that they have made use of resources of the OUC’s library to develop information literacy skills and declare satisfied with them. As a result, the degree of familiarity and utilization of information sources by users is not particularly high. However, respondents consider that they possess high quality information skills in relation to the evaluation and use of information and are satisfactory in relation to the identification and localization of information, which is probably related to the moderate degree of familiarization and utilization of the information sources offered by the library. Finally, the participants in the research understand the contribution of the educational experience to the OUC and its library in improving their informational skills. The dissertation ends with proposals for improving the efficiency of the library in the transmission of information literacy, as well as proposals for future research.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής