Η διάδοση του ηλεκτρονικού επιχειρείν στην Ελλάδα μέσω της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου και των κοινωνικών δικτύων
Abstract
Σε μια εποχή, που η ανάγκη επιβίωσης και δημιουργίας νέων διεξόδων δραστηριοποίησης των επιχειρήσεων γίνεται επιτακτική, το ηλεκτρονικό επιχειρείν αποτελεί πηγή νέων ευκαιριών. Η αναγκαιότητα που γεννά η εποχή του διαδικτύου έχει γίνει κατανοητή από το σύνολο του επιχειρηματικού κόσμου, καθώς πλήθος νέων επαγγελματικών ιστοσελίδων κατασκευάζονται καθημερινά. Ο όρος e-επιχειρείν (ηλεκτρονικό επιχειρείν ή e-business) υιοθετήθηκε προκειμένου να διακρίνει τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούσαν τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα για τη διεκπεραίωση των δραστηριοτήτων τους από αυτές που χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά τα παραδοσιακά μέσα και μεθόδους. Ο όρος e-εμπόριο αναφέρεται στις επιχειρήσεις εκείνες που δραστηριοποιούνται εμπορικά στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας τις νέες μεθόδους πωλήσεων. Στο πρώτο μέρος της παρούσας εργασίας θα αναφερθούμε αρχικά στο διαδίκτυο, την ιστορία του, την εξέλιξή του και τον ρόλο του στη σημερινή κοινωνία. Στο δεύτερο μέρος, θα αναλύσουμε τον όρο ηλεκτρονικό επιχειρείν, που πρόκειται για το υπερσύνολο της έννοιας του ηλεκτρονικού εμπορίου και ουσιαστικά θέτει τις βάσεις και τις αρχές για την ανάπτυξή του. Θα αναφερθούμε στα επικρατέστερα μοντέλα του ηλεκτρονικού επιχειρείν, μέσω των οπoίων μία εταιρεία μπορεί να δημιουργήσει έσοδα. Στο τρίτο μέρος θα επικεντρωθούμε στο ηλεκτρονικό εμπόριο, κάνοντας αναφορά στον ορισμό του, στην ιστορική αναδρομή του, στα χαρακτηριστικά του, στις κατηγορίες του, καθώς και στα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που αυτό εμφανίζει για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές. Επιπλέον, θα πραγματοποιηθεί πλήρης παρουσίαση ερευνών διαφόρων οργανισμών (π.χ. της ΕΛΣΤΑΤ, του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή, της Greek e-Commerce Association (GRECA), της ELTRUN κλπ.) που αποτυπώνουν πλήρως τα συγκεντρωτικά στοιχεία του ηλεκτρονικού εμπορίου τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη.
Τέλος, η εργασία θα ολοκληρωθεί με αναφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον ορισμό τους, στα βασικά χαρακτηριστικά τους, στην κατηγοριοποίησή τους, στον αντίκτυπο που έχει η χρήση τους στον κόσμο των επιχειρήσεων και της εργασίας και γενικά στα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που προκύπτουν. Επιπλέον, θα λάβει χώρα και μια παρουσίαση των δημοφιλέστερων μέσων κοινωνικής δικτύωσης.