dc.contributor.advisor | Παπαϊωάννου, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Φωτοπούλου, Σοφία | |
dc.contributor.other | Fwtopoulou, Sofia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-10-22T08:07:01Z | |
dc.date.available | 2018-10-22T08:07:01Z | |
dc.date.copyright | 2018-10-22 | |
dc.date.issued | 2018-05 | |
dc.identifier.other | ΠΠΑ/2018/00076 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3819 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Από τις απαρχές του θεσμού, το μουσείο με βάση τον τρόπο κατά τον οποίο αναπτύχθηκε και διαμορφώθηκε, χρησιμοποιήθηκε ως χώρος εκπαίδευσης, ως χώρος ανάδειξης και ενίσχυσης της εθνικής ταυτότητας, ως σύμβολο εθνικής δόξας και ως θεματοφύλακας των εθνικών παραδόσεων. Στη σύγχρονη εποχή ο θεσμός αποτελεί ένα από τα βασικά κοινωνικά πεδία μάθησης καθώς καλείται να εμπλακεί ενεργά στην αγωγή και εκπαίδευση του πληθυσμού. Η ιδέα της δια βίου μάθησης κυριαρχεί ολοένα και περισσότερο στον μουσειακό σχεδιασμό. Η προσπάθεια επικοινωνίας του μουσείου με το κοινό στοχεύει στην προσέλκυση του, στην ανίχνευση των αναγκών του και στην ικανοποίηση του. Το μουσείο, λοιπόν, έχει έναν διευρυμένο εκπαιδευτικό ρόλο, ο οποίος συμβάλλει ενεργά στην ανάπτυξη και στην εξέλιξη της κοινωνίας και με τη χρήση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και μουσειοπαιδαγωγικών μεθόδων γίνεται πιο αποτελεσματική η προσέγγιση του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.
Το Αρχαίο Δίον ήταν τόπος λατρείας του Ολύμπιου Διός και είχε αναδειχθεί ως το επίσημο θρησκευτικό κέντρο των Μακεδόνων, ενώ λίγο αργότερα απέκτησε μορφή αστικού κέντρου. Στα χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας γνώρισε οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη και μετά την επικράτηση του χριστιανισμού έγινε έδρα επισκόπου. Οι φυσικές καταστροφές και οι επιδρομές των γοτθικών φυλών έκλεισαν τον κύκλο της ζωής του. Οι διάφορες ανασκαφικές προσπάθειες από το 1926 και η αποκάλυψη, τελικά, του Ιερού Δίου και της αρχαίας πόλης ανέδειξαν την ανάγκη δημιουργίας ενός μουσείου για την συλλογή και έκθεση των ευρημάτων. Το Αρχαιολογικό Μουσείο του Δίου αποτελεί τη μελέτη περίπτωσης της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής, στα πλαίσια της οποίας θα παρουσιαστεί η συλλογή της και θα πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση της μόνιμης έκθεσης του, εφαρμόζοντας το πρότυπο Framework, ένα πρότυπο αξιολόγησης εκθέσεων που αναπτύχθηκε από τη Beverly Serrell, τα αποτελέσματα της οποίας θα παρουσιαστούν.
Στο τελευταίο μέρος της διατριβής, θα παρουσιαστούν προτάσεις μουσειακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που επιδιώκουν στην ενίσχυση της εκπαιδευτικής και επικοινωνιακής στρατηγικής του Αρχαιολογικού Μουσείου του Δίου. | el_GR |
dc.format.extent | ix, 150 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Μουσειοεκπαιδευτικά προγράμματα | el_GR |
dc.subject | Museum educational programs | el_GR |
dc.subject | Μουσειοπαιδαγωγική | el_GR |
dc.subject | Museum education | el_GR |
dc.title | Το Αρχαιολογικό Μουσείο Δίου: Αξιολόγηση της μόνιμης έκθεσης και προτάσεις εκπαιδευτικών δράσεων | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | From the beginnings of the institution, the museum, based on the way it was developed and shaped, was used as a place of education, as a place to promote and strengthen the national identity, as a symbol of national glory and as the guardian of national traditions. In modern times the institution is one of the key social learning fields as invited to become actively involved in the treatment and education of the population. The idea of lifelong learning is increasingly dominated by the museum design. The communication effort of the museum to the public aims to attract, in the detection of needs and satisfaction. The museum, therefore, has an extended educational role that actively contributes to the development and evolution of the society, and through the use of educational programs and museum-educational methods, the approach of the natural and cultural environment becomes much more effective.
Ancient Dion was a place of worship for the Zeus of Olympus and it had become the official religious ground of the Macedonians, after a short period of time it acquired a form of an urban centre. In the years of Roman Empire, economic and cultural development occurred and after the prevalence of Christianity it was established as the bishops’ seat. Natural catastrophes and raids of the Gothic tribes put the lifespan of it in an end. The various excavation efforts since 1926 and the revelation of the sanctuary of Dion and that of the ancient city of Dion, have highlighted the need to create a museum for the collection and exhibition of findings. The Archaeological Museum of Dion is the case study of this postgraduate dissertation, in which the collection will be presented, and the evaluation of its permanent report will be carried out, applying the «Framework», a model of evaluation of excellent reports, developed by Beverly Serrell, the results of which, will be presented.
In the last part of the thesis, there will be presented various proposals for museum educational programs that seek to strengthen the educational and communication strategy of the Archaeological Museum of Dion. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |