Παρακίνηση των εργαζομένων του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας
Επιτομή
Εισαγωγή: Ο χώρος της υγείας χαρακτηρίζεται ως εντάσεως εργασίας που σημαίνει ότι η αποτελεσματικότητα των οργανισμών που δραστηριοποιούνται σε αυτόν καθορίζεται από την απόδοση των εργαζομένων. Συνεπώς, για την αυξημένη αποτελεσματικότητα των μονάδων υγείας και για τη δημιουργία ενός ισχυρού συστήματος υγείας είναι απαραίτητη η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού στον μέγιστο δυνατό βαθμό. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την παρακίνηση τους, η οποία ουσιαστικά οδηγεί στην υιοθέτηση της κατάλληλης στάσης και συμπεριφοράς που βελτιώνει την απόδοσή τους και κατ’ επέκταση την αποτελεσματικότητα των οργανισμών υγείας. Η παρακίνηση των εργαζομένων στο χώρο της υγείας, μπορεί να επιτευχθεί μέσω της παροχής κινήτρων εσωτερικής φύσης που σχετίζονται με τα χαρακτηριστικά της ίδιας της εργασίας και τα επιτεύγματα όσο και κινήτρων εξωτερικής φύσης που σχετίζονται με τις αμοιβές και τις διαπροσωπικές σχέσεις. Στην περίπτωση της Ελλάδας, τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης, δεν υπάρχει επαρκής αριθμός ερευνών που καθιστά διακριτές τις ανάγκες των εργαζόμενων στο χώρο της υγείας και κατά συνέπεια τα κίνητρα που μπορούν να τους παρακινήσουν.
Σκοπός της εργασίας: Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να διερευνηθούν οι παράγοντες εκείνοι που μπορεί να παρακινήσουν τους εργαζόμενους στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας.
Μεθοδολογία: Για την επίτευξη του σκοπού της παραπάνω έρευνας έχει χρησιμοποιηθεί η ποσοτική προσέγγιση και έχει χρησιμοποιηθεί δομημένο ερωτηματολόγιο 33 ερωτήσεων. Στην έρευνα συμμετείχαν 74 εργαζόμενοι του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας. Τα πρωτογενή δεδομένα που συγκεντρώθηκαν αναλύθηκαν με τη βοήθεια του εργαλείου του EXCEL. Για την απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων πραγματοποιήθηκε ανάλυση ANOVA και t-test.
Αποτελέσματα: Από την ανάλυση των πρωτογενών δεδομένων που συγκεντρώθηκαν διαπιστώθηκε ότι οι παράγοντες εκείνοι που παρακινούν σε μεγαλύτερο βαθμό τους εργαζόμενους στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας είναι οι σχέσεις που αναπτύσσονται με τους συναδέλφους (εξωτερικό κίνητρο) και τα επιτεύγματα (εσωτερικό κίνητρο) ενώ υπολείπονται οι αμοιβές και τα χαρακτηριστικά της εργασίας. Τα αποτελέσματα αυτά καθιστούν σαφές ότι η διοίκηση του νοσοκομείου προκειμένου να αυξήσει την απόδοση των εργαζομένων της θα πρέπει να διασφαλίζει την ύπαρξη συναδελφικού κλίματος και να αναγνωρίζει τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι εργαζόμενοι.