Show simple item record

dc.contributor.authorBzinkowski, Michal
dc.contributor.other«Οι ομιλητές» Michał Bzinkowski Ines Di Salvo Dora E. Solti Μαρία Αμοιρίδου Ντία-Τροοδία Αριστοδήμου Ανδρέας Ι. Βοσκός Ευριπίδης Γαραντούδης Γιώργος Γεωργής Δήμητρα Δημητρίου Κυριάκος Ιωάννου Άντα Κατσίκη-Γκίβαλου Δημήτρης Κοσμόπουλος Νίκος Μαθιουδάκης Κυριάκος Μαργαρίτης Δώρα Μέντη Μιχαήλ Πασχάλης Αντώνης Κ. Πετρίδης Θεοδόσης Πυλαρινός Πηνελόπη Στράτη Πολίνα Ταμπακάκη Δημήτριος Δ. Τριανταφυλλόπουλος Σταμάτης Ν. Φιλιππίδης Λουΐζα ΧριστοδουλίδουGR
dc.date.accessioned2018-10-18T12:23:34Z
dc.date.available2018-10-18T12:23:34Z
dc.date.created31 Ιανουαρίου – 2 Φεβρουαρίου 2019
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3807
dc.descriptionΠερίληψη: Η ποίηση του Γιώργου Σεφέρη, ιδιαίτερα η κυπριακή συλλογή του Ημερολόγιο Καταστρώματος Γ', επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την Κυπριακή Λογοτεχνία μετά το 1955, όπως παρατήρησε ο Γιώργος Σαββίδης. Στην παρούσα ανακοίνωση θα καταβάλω προσπάθεια να ανιχνεύσω την επιρροή που άσκησε ο Σεφέρης στον ποιητικό λόγο του Χαραλαμπίδη καθώς και να αναδείξω τι μοτίβα άντλησε ο Κύπριος ποιητής από τη σεφερική ποίηση. Θα εστιάσω στις αναφορές που αφορούν ιδιαίτερα τη στενή σύνδεση μύθου και ιστορίας σε σχέση με τις διαχρονικές διαστάσεις του ελληνικού πολιτισμού και ταυτόχρονα θα επιστήσω την προσοχή στη χρήση της ειρωνείας όσον αφορά τα σχόλια του Χαραλαμπίδη αναφερόμενα στη σύγχρονη κυπριακή πραγματικότητα. Στην ανάλυσή μου θα χρησιμοποιήσω μεταξύ άλλων τα εξής ποιήματα: Η παράδοση της Κερύνειας, Γνώση της Ιστορίας (Μεθιστορία), Συντυχία (Δοκίμιν) και Πουλάρια και άλογα (Αμμόχωστος Βασιλεύουσα).el_GR
dc.description.abstractΠερίληψη: Η ποίηση του Γιώργου Σεφέρη, ιδιαίτερα η κυπριακή συλλογή του Ημερολόγιο Καταστρώματος Γ', επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την Κυπριακή Λογοτεχνία μετά το 1955, όπως παρατήρησε ο Γιώργος Σαββίδης. Στην παρούσα ανακοίνωση θα καταβάλω προσπάθεια να ανιχνεύσω την επιρροή που άσκησε ο Σεφέρης στον ποιητικό λόγο του Χαραλαμπίδη καθώς και να αναδείξω τι μοτίβα άντλησε ο Κύπριος ποιητής από τη σεφερική ποίηση. Θα εστιάσω στις αναφορές που αφορούν ιδιαίτερα τη στενή σύνδεση μύθου και ιστορίας σε σχέση με τις διαχρονικές διαστάσεις του ελληνικού πολιτισμού και ταυτόχρονα θα επιστήσω την προσοχή στη χρήση της ειρωνείας όσον αφορά τα σχόλια του Χαραλαμπίδη αναφερόμενα στη σύγχρονη κυπριακή πραγματικότητα. Στην ανάλυσή μου θα χρησιμοποιήσω μεταξύ άλλων τα εξής ποιήματα: Η παράδοση της Κερύνειας, Γνώση της Ιστορίας (Μεθιστορία), Συντυχία (Δοκίμιν) και Πουλάρια και άλογα (Αμμόχωστος Βασιλεύουσα).el_GR
dc.description.tableofcontents«Πρόγραμμα συνεδρίου» «Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2019»GR
dc.description.tableofcontents«Πρόγραμμα συνεδρίου» «Παρασκευή, 1 Φεβρουαρίου 2019»GR
dc.description.tableofcontents«Πρόγραμμα συνεδρίου» «Σάββατο, 2 Φεβρουαρίου 2019»GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΚυριάκος Χαραλαμπίδης, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Νεοελληνική Ποίηση, Νεοελληνική Λογοτεχνία της Κύπρου, Διεθνές Συνέδριο «Κυριάκου Χαραλαμπίδη Επίσκεψις», Πρόγραμμα «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό», διακειμενικότητα, Γιώργος Σεφέρης, Ημερολόγια Καταστρώματος Γ´, μύθος, ιστορία, διαχρονία, Πρώτη πηγή (1961), Η άγνοια του νερού (1967), Το αγγείο με τα σχήματα (1973), Αχαιών Ακτή (1977), Αμμόχωστος Βασιλεύουσα (1982), Θόλος (1989), Μεθιστορία (1995), Δοκίμιν (2000), Αιγιαλούσης επίσκεψις (2003), Κυδώνιον μήλον (2006) Ολισθηρός Ιστός (2009), Ίμερος (2012), Στη Γλώσσα της Υφαντικής (2013), Ηλίου και σελήνης άλως (2015)el_GR
dc.titleΑκούγοντας τους ρυθμούς των αλόγων στα αλώνια: ο ποιητικός διάλογος του Κυριάκου Χαραλαμπίδη με τον Γιώργο Σεφέρηel_GR
dc.typeOtherel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record