dc.contributor.author | Bzinkowski, Michal | |
dc.contributor.other | «Οι ομιλητές»
Michał Bzinkowski
Ines Di Salvo
Dora E. Solti
Μαρία Αμοιρίδου
Ντία-Τροοδία Αριστοδήμου
Ανδρέας Ι. Βοσκός
Ευριπίδης Γαραντούδης
Γιώργος Γεωργής
Δήμητρα Δημητρίου
Κυριάκος Ιωάννου
Άντα Κατσίκη-Γκίβαλου
Δημήτρης Κοσμόπουλος
Νίκος Μαθιουδάκης
Κυριάκος Μαργαρίτης
Δώρα Μέντη
Μιχαήλ Πασχάλης
Αντώνης Κ. Πετρίδης
Θεοδόσης Πυλαρινός
Πηνελόπη Στράτη
Πολίνα Ταμπακάκη
Δημήτριος Δ. Τριανταφυλλόπουλος
Σταμάτης Ν. Φιλιππίδης
Λουΐζα Χριστοδουλίδου | GR |
dc.date.accessioned | 2018-10-18T12:23:34Z | |
dc.date.available | 2018-10-18T12:23:34Z | |
dc.date.created | 31 Ιανουαρίου – 2 Φεβρουαρίου 2019 | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3807 | |
dc.description | Περίληψη: Η ποίηση του Γιώργου Σεφέρη, ιδιαίτερα η κυπριακή συλλογή του Ημερολόγιο
Καταστρώματος Γ', επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την Κυπριακή Λογοτεχνία μετά το 1955, όπως
παρατήρησε ο Γιώργος Σαββίδης. Στην παρούσα ανακοίνωση θα καταβάλω προσπάθεια να
ανιχνεύσω την επιρροή που άσκησε ο Σεφέρης στον ποιητικό λόγο του Χαραλαμπίδη καθώς
και να αναδείξω τι μοτίβα άντλησε ο Κύπριος ποιητής από τη σεφερική ποίηση. Θα εστιάσω
στις αναφορές που αφορούν ιδιαίτερα τη στενή σύνδεση μύθου και ιστορίας σε σχέση με τις
διαχρονικές διαστάσεις του ελληνικού πολιτισμού και ταυτόχρονα θα επιστήσω την προσοχή
στη χρήση της ειρωνείας όσον αφορά τα σχόλια του Χαραλαμπίδη αναφερόμενα στη
σύγχρονη κυπριακή πραγματικότητα. Στην ανάλυσή μου θα χρησιμοποιήσω μεταξύ άλλων
τα εξής ποιήματα: Η παράδοση της Κερύνειας, Γνώση της Ιστορίας (Μεθιστορία), Συντυχία
(Δοκίμιν) και Πουλάρια και άλογα (Αμμόχωστος Βασιλεύουσα). | el_GR |
dc.description.abstract | Περίληψη: Η ποίηση του Γιώργου Σεφέρη, ιδιαίτερα η κυπριακή συλλογή του Ημερολόγιο
Καταστρώματος Γ', επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την Κυπριακή Λογοτεχνία μετά το 1955, όπως
παρατήρησε ο Γιώργος Σαββίδης. Στην παρούσα ανακοίνωση θα καταβάλω προσπάθεια να
ανιχνεύσω την επιρροή που άσκησε ο Σεφέρης στον ποιητικό λόγο του Χαραλαμπίδη καθώς
και να αναδείξω τι μοτίβα άντλησε ο Κύπριος ποιητής από τη σεφερική ποίηση. Θα εστιάσω
στις αναφορές που αφορούν ιδιαίτερα τη στενή σύνδεση μύθου και ιστορίας σε σχέση με τις
διαχρονικές διαστάσεις του ελληνικού πολιτισμού και ταυτόχρονα θα επιστήσω την προσοχή
στη χρήση της ειρωνείας όσον αφορά τα σχόλια του Χαραλαμπίδη αναφερόμενα στη
σύγχρονη κυπριακή πραγματικότητα. Στην ανάλυσή μου θα χρησιμοποιήσω μεταξύ άλλων
τα εξής ποιήματα: Η παράδοση της Κερύνειας, Γνώση της Ιστορίας (Μεθιστορία), Συντυχία
(Δοκίμιν) και Πουλάρια και άλογα (Αμμόχωστος Βασιλεύουσα). | el_GR |
dc.description.tableofcontents | «Πρόγραμμα συνεδρίου»
«Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2019» | GR |
dc.description.tableofcontents | «Πρόγραμμα συνεδρίου»
«Παρασκευή, 1 Φεβρουαρίου 2019» | GR |
dc.description.tableofcontents | «Πρόγραμμα συνεδρίου»
«Σάββατο, 2 Φεβρουαρίου 2019» | GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Κυριάκος Χαραλαμπίδης, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Νεοελληνική Ποίηση, Νεοελληνική Λογοτεχνία της Κύπρου, Διεθνές Συνέδριο «Κυριάκου Χαραλαμπίδη Επίσκεψις», Πρόγραμμα «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό», διακειμενικότητα, Γιώργος Σεφέρης, Ημερολόγια Καταστρώματος Γ´, μύθος, ιστορία, διαχρονία, Πρώτη πηγή (1961), Η άγνοια του νερού (1967), Το αγγείο με τα σχήματα (1973), Αχαιών Ακτή (1977), Αμμόχωστος Βασιλεύουσα (1982), Θόλος (1989), Μεθιστορία (1995), Δοκίμιν (2000), Αιγιαλούσης επίσκεψις (2003), Κυδώνιον μήλον (2006) Ολισθηρός Ιστός (2009), Ίμερος (2012), Στη Γλώσσα της Υφαντικής (2013), Ηλίου και σελήνης άλως (2015) | el_GR |
dc.title | Ακούγοντας τους ρυθμούς των αλόγων στα αλώνια: ο ποιητικός διάλογος του Κυριάκου Χαραλαμπίδη με τον Γιώργο Σεφέρη | el_GR |
dc.type | Other | el_GR |