dc.contributor.author | Γαραντούδης, Ευριπίδης | |
dc.contributor.other | «Οι ομιλητές»
Michał Bzinkowski
Ines Di Salvo
Dora E. Solti
Μαρία Αμοιρίδου
Ντία-Τροοδία Αριστοδήμου
Ανδρέας Ι. Βοσκός
Ευριπίδης Γαραντούδης
Γιώργος Γεωργής
Δήμητρα Δημητρίου
Κυριάκος Ιωάννου
Άντα Κατσίκη-Γκίβαλου
Δημήτρης Κοσμόπουλος
Νίκος Μαθιουδάκης
Κυριάκος Μαργαρίτης
Δώρα Μέντη
Μιχαήλ Πασχάλης
Αντώνης Κ. Πετρίδης
Θεοδόσης Πυλαρινός
Πηνελόπη Στράτη
Πολίνα Ταμπακάκη
Δημήτριος Δ. Τριανταφυλλόπουλος
Σταμάτης Ν. Φιλιππίδης
Λουΐζα Χριστοδουλίδου | GR |
dc.date.accessioned | 2018-10-18T12:19:02Z | |
dc.date.available | 2018-10-18T12:19:02Z | |
dc.date.created | 31 Ιανουαρίου – 2 Φεβρουαρίου 2019 | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3805 | |
dc.description | Περίληψη: Είναι γνωστό ότι το ευρύτατο διακειμενικό φάσμα της ποίησης του Κυριάκου
Χαραλαμπίδη μπορεί να χαρακτηριστεί κατά κύριο λόγο ελληνοκεντρικό, υπό την έννοια
ότι οι βασικές, όπως εξάλλου διαπιστώνεται από τις «Σημειώσεις» των ποιητικών
βιβλίων του και επίσης έχει δείξει η φιλολογική μελέτη του έργου του, εστίες διαλόγου
της ποίησής του, είτε αυτές είναι φανερές είτε κρυπτικές, εντοπίζονται στη μακρά
παράδοση της ελληνικής λογοτεχνίας και γενικότερα γραμματείας, από την αρχαιότητα
μέχρι σήμερα. Συνάμα, ωστόσο, υπάρχουν και αρκετοί ξένοι ποιητές με το έργο των
οποίων ο Χαραλαμπίδης έχει μια μικρότερη ή μεγαλύτερη εκλεκτική συγγένεια. Σκοπός
της ανακοίνωσής μου είναι να εξετάσω τη σχέση της ποίησής του με το έργο του Δάντη,
κυρίως την περίφημη Commedia [Θεία Κωμωδία]. Η εξέταση θα γίνει στη βάση δύο
κυρίως αξόνων. Ο πρώτος άξονας είναι ο εντοπισμός εκείνων των δοκιμιακών προτύπων
ή πηγών που διαμόρφωσαν την αντίληψη του Χαραλαμπίδη για το δαντικό έργο. Αυτά
τα πρότυπα ή πηγές είναι τα σχετικά με τον Δάντη δοκίμια του Τ.Κ. Παπατσώνη και του
T.S. Eliot. Ο δεύτερος άξονας είναι ο εντοπισμός και ο σχολιασμός εκείνων των
ποιημάτων του Χαραλαμπίδη όπου υπάρχουν λιγότερα ή περισσότερα, κατά κύριο λόγο
κρυπτικά, στοιχεία διαλόγου με το έργο του Δάντη και ιδίως με την Commedia. Τα
ποιήματα αυτά, χωρίς να είναι πολλά, απαντούν πάντως σε ποιητικά βιβλία του
Χαραλαμπίδη διαφόρων εποχών. | el_GR |
dc.description.abstract | Περίληψη: Είναι γνωστό ότι το ευρύτατο διακειμενικό φάσμα της ποίησης του Κυριάκου
Χαραλαμπίδη μπορεί να χαρακτηριστεί κατά κύριο λόγο ελληνοκεντρικό, υπό την έννοια
ότι οι βασικές, όπως εξάλλου διαπιστώνεται από τις «Σημειώσεις» των ποιητικών
βιβλίων του και επίσης έχει δείξει η φιλολογική μελέτη του έργου του, εστίες διαλόγου
της ποίησής του, είτε αυτές είναι φανερές είτε κρυπτικές, εντοπίζονται στη μακρά
παράδοση της ελληνικής λογοτεχνίας και γενικότερα γραμματείας, από την αρχαιότητα
μέχρι σήμερα. Συνάμα, ωστόσο, υπάρχουν και αρκετοί ξένοι ποιητές με το έργο των
οποίων ο Χαραλαμπίδης έχει μια μικρότερη ή μεγαλύτερη εκλεκτική συγγένεια. Σκοπός
της ανακοίνωσής μου είναι να εξετάσω τη σχέση της ποίησής του με το έργο του Δάντη,
κυρίως την περίφημη Commedia [Θεία Κωμωδία]. Η εξέταση θα γίνει στη βάση δύο
κυρίως αξόνων. Ο πρώτος άξονας είναι ο εντοπισμός εκείνων των δοκιμιακών προτύπων
ή πηγών που διαμόρφωσαν την αντίληψη του Χαραλαμπίδη για το δαντικό έργο. Αυτά
τα πρότυπα ή πηγές είναι τα σχετικά με τον Δάντη δοκίμια του Τ.Κ. Παπατσώνη και του
T.S. Eliot. Ο δεύτερος άξονας είναι ο εντοπισμός και ο σχολιασμός εκείνων των
ποιημάτων του Χαραλαμπίδη όπου υπάρχουν λιγότερα ή περισσότερα, κατά κύριο λόγο
κρυπτικά, στοιχεία διαλόγου με το έργο του Δάντη και ιδίως με την Commedia. Τα
ποιήματα αυτά, χωρίς να είναι πολλά, απαντούν πάντως σε ποιητικά βιβλία του
Χαραλαμπίδη διαφόρων εποχών. | el_GR |
dc.description.tableofcontents | «Πρόγραμμα συνεδρίου»
«Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2019» | GR |
dc.description.tableofcontents | «Πρόγραμμα συνεδρίου»
«Παρασκευή, 1 Φεβρουαρίου 2019» | GR |
dc.description.tableofcontents | «Πρόγραμμα συνεδρίου»
«Σάββατο, 2 Φεβρουαρίου 2019» | GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | el_GR |
dc.subject | Κυριάκος Χαραλαμπίδης, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Νεοελληνική Ποίηση, Νεοελληνική Λογοτεχνία της Κύπρου, Διεθνές Συνέδριο «Κυριάκου Χαραλαμπίδη Επίσκεψις», Πρόγραμμα «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό», Δάντης, Θεία Κωμωδία, Τ. Κ. Παπατσώνης, διακειμενικότητα, T. S. Eliot, Πρώτη πηγή (1961), Η άγνοια του νερού (1967), Το αγγείο με τα σχήματα (1973), Αχαιών Ακτή (1977), Αμμόχωστος Βασιλεύουσα (1982), Θόλος (1989), Μεθιστορία (1995), Δοκίμιν (2000), Αιγιαλούσης επίσκεψις (2003), Κυδώνιον μήλον (2006) Ολισθηρός Ιστός (2009), Ίμερος (2012), Στη Γλώσσα της Υφαντικής (2013), Ηλίου και σελήνης άλως (2015) | el_GR |
dc.title | Ο Δάντης του Κυριάκου Χαραλαμπίδη | el_GR |
dc.title.alternative | Ο Δάντης του Κυριάκου Χαραλαμπίδη | el_GR |
dc.type | Other | el_GR |