Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΑριστοδήμου, Ντία-Τροοδία
dc.contributor.other«Οι ομιλητές» Michał Bzinkowski Ines Di Salvo Dora E. Solti Μαρία Αμοιρίδου Ντία-Τροοδία Αριστοδήμου Ανδρέας Ι. Βοσκός Ευριπίδης Γαραντούδης Γιώργος Γεωργής Δήμητρα Δημητρίου Κυριάκος Ιωάννου Άντα Κατσίκη-Γκίβαλου Δημήτρης Κοσμόπουλος Νίκος Μαθιουδάκης Κυριάκος Μαργαρίτης Δώρα Μέντη Μιχαήλ Πασχάλης Αντώνης Κ. Πετρίδης Θεοδόσης Πυλαρινός Πηνελόπη Στράτη Πολίνα Ταμπακάκη Δημήτριος Δ. Τριανταφυλλόπουλος Σταμάτης Ν. Φιλιππίδης Λουΐζα ΧριστοδουλίδουGR
dc.date.accessioned2018-10-18T10:46:23Z
dc.date.available2018-10-18T10:46:23Z
dc.date.created31 Ιανουαρίου – 2 Φεβρουαρίου 2019
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3802
dc.descriptionΠερίληψη: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η συστηματική μελέτη των απόψεων του Χαραλαμπίδη, που αφορούν στον ορισμό και προσδιορισμό του συγγραφέα-ποιητή. του πομπού δηλαδή, που αποτελεί έναν από τους βασικούς παράγοντες στη γλωσσική επικοινωνία, σύμφωνα και με το μοντέλο επικοινωνίας του Jakobson. Αφού κάνουμε μια σύντομη αναφορά στις σύγχρονες θεωρίες για τον ρόλο του συγγραφέα-ποιητή σε σχέση με τη δημιουργία και ερμηνεία του καλλιτεχνικού έργου, δεχόμαστε τη θέση πως ο συγγραφέας, όσο κι αν ορίζεται από εξωατομικές δυνάμεις, ασκεί καθοριστική δύναμη κατά τη διάρκεια της λογοτεχνικής σύνθεσης. Ως εκ τούτου, μελετώντας ποιήματα ποιητικής και το δοκιμιακό-κριτικό έργο του Χαραλαμπίδη, αναζητούμε τους όρους, τις προϋποθέσεις και τα γνωρίσματα με τα οποία ο ποιητής προσδιορίζει τον καλλιτέχνη-δημιουργό. Παράλληλα μελετάμε και τον ρόλο του στο κοινωνικό γίγνεσθαι γενικότερα, καθώς και στις συγκεκριμένες ιστορικοκοινωνικές συνθήκες της ιδιαίτερης πατρίδας του ειδικότερα. Στις απόψεις αυτές επισημαίνουμε και σχολιάζουμε συγκλίσεις και ομοιότητες με αυτές άλλων δημιουργών, εκπροσώπων λογοτεχνικών ρευμάτων και σχολών, καθώς και με βασικές αρχές των σύγχρονων θεωριών της λογοτεχνίας. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση παρατηρούμε το νέο στοιχείο που ο ποιητής αυτός κομίζει, αφού ο χαρακτηρισμός του ποιητή ως «σκεύους εκλογής» τείνει να αγκαλιάσει όλες τις ιδιότητες: του ποιητή-προφήτη, του ποιητή- νομοθέτη, του ποιητή-αστρολόγου, του ποιητή-θυρεού, του ποιητή-τεχνίτη, ενώ επιπλέον προσδίνει στον όρο «ποιητής» μια μεταφυσική διάσταση, τέτοιαν που ανάγει σε θέματα πνευματικά και αποκαλυπτικά.el_GR
dc.description.abstractΠερίληψη: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η συστηματική μελέτη των απόψεων του Χαραλαμπίδη, που αφορούν στον ορισμό και προσδιορισμό του συγγραφέα-ποιητή. του πομπού δηλαδή, που αποτελεί έναν από τους βασικούς παράγοντες στη γλωσσική επικοινωνία, σύμφωνα και με το μοντέλο επικοινωνίας του Jakobson. Αφού κάνουμε μια σύντομη αναφορά στις σύγχρονες θεωρίες για τον ρόλο του συγγραφέα-ποιητή σε σχέση με τη δημιουργία και ερμηνεία του καλλιτεχνικού έργου, δεχόμαστε τη θέση πως ο συγγραφέας, όσο κι αν ορίζεται από εξωατομικές δυνάμεις, ασκεί καθοριστική δύναμη κατά τη διάρκεια της λογοτεχνικής σύνθεσης. Ως εκ τούτου, μελετώντας ποιήματα ποιητικής και το δοκιμιακό-κριτικό έργο του Χαραλαμπίδη, αναζητούμε τους όρους, τις προϋποθέσεις και τα γνωρίσματα με τα οποία ο ποιητής προσδιορίζει τον καλλιτέχνη-δημιουργό. Παράλληλα μελετάμε και τον ρόλο του στο κοινωνικό γίγνεσθαι γενικότερα, καθώς και στις συγκεκριμένες ιστορικοκοινωνικές συνθήκες της ιδιαίτερης πατρίδας του ειδικότερα. Στις απόψεις αυτές επισημαίνουμε και σχολιάζουμε συγκλίσεις και ομοιότητες με αυτές άλλων δημιουργών, εκπροσώπων λογοτεχνικών ρευμάτων και σχολών, καθώς και με βασικές αρχές των σύγχρονων θεωριών της λογοτεχνίας. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση παρατηρούμε το νέο στοιχείο που ο ποιητής αυτός κομίζει, αφού ο χαρακτηρισμός του ποιητή ως «σκεύους εκλογής» τείνει να αγκαλιάσει όλες τις ιδιότητες: του ποιητή-προφήτη, του ποιητή- νομοθέτη, του ποιητή-αστρολόγου, του ποιητή-θυρεού, του ποιητή-τεχνίτη, ενώ επιπλέον προσδίνει στον όρο «ποιητής» μια μεταφυσική διάσταση, τέτοιαν που ανάγει σε θέματα πνευματικά και αποκαλυπτικά.el_GR
dc.description.tableofcontents«Πρόγραμμα συνεδρίου» «Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2019»GR
dc.description.tableofcontents«Πρόγραμμα συνεδρίου» «Παρασκευή, 1 Φεβρουαρίου 2019»GR
dc.description.tableofcontents«Πρόγραμμα συνεδρίου» «Σάββατο, 2 Φεβρουαρίου 2019»GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΚυριάκος Χαραλαμπίδης, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Νεοελληνική Ποίηση, Νεοελληνική Λογοτεχνία της Κύπρου, Διεθνές Συνέδριο «Κυριάκου Χαραλαμπίδη Επίσκεψις», Πρόγραμμα «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό», μοντέλο επικοινωνίας του Jakobson, απόψεις περί ποίησης και ποιητικής, Πρώτη πηγή (1961), Η άγνοια του νερού (1967), Το αγγείο με τα σχήματα (1973), Αχαιών Ακτή (1977), Αμμόχωστος Βασιλεύουσα (1982), Θόλος (1989), Μεθιστορία (1995), Δοκίμιν (2000), Αιγιαλούσης επίσκεψις (2003), Κυδώνιον μήλον (2006) Ολισθηρός Ιστός (2009), Ίμερος (2012), Στη Γλώσσα της Υφαντικής (2013), Ηλίου και σελήνης άλως (2015)el_GR
dc.titleΠοιητής-σκεύος εκλογής: “Χίλια δωρήματα ο Θεός μας δίνει, / μα περισσεύει το ένα που τα κρύβει”el_GR
dc.typeOtherel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής