Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΤαμπακάκη, Πολίνα
dc.contributor.other«Οι ομιλητές» Michał Bzinkowski Ines Di Salvo Dora E. Solti Μαρία Αμοιρίδου Ντία-Τροοδία Αριστοδήμου Ανδρέας Ι. Βοσκός Ευριπίδης Γαραντούδης Γιώργος Γεωργής Δήμητρα Δημητρίου Κυριάκος Ιωάννου Άντα Κατσίκη-Γκίβαλου Δημήτρης Κοσμόπουλος Νίκος Μαθιουδάκης Κυριάκος Μαργαρίτης Δώρα Μέντη Μιχαήλ Πασχάλης Αντώνης Κ. Πετρίδης Θεοδόσης Πυλαρινός Πηνελόπη Στράτη Πολίνα Ταμπακάκη Δημήτριος Δ. Τριανταφυλλόπουλος Σταμάτης Ν. Φιλιππίδης Λουΐζα ΧριστοδουλίδουGR
dc.date.accessioned2018-10-18T10:37:55Z
dc.date.available2018-10-18T10:37:55Z
dc.date.created31 Ιανουαρίου – 2 Φεβρουαρίου 2019
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3801
dc.descriptionΠερίληψη: Η ανακοίνωση αυτή θα μελετήσει την ακουστική εικονοποιία στην ποίηση του Κυριάκου Χαραλαμπίδη ή αλλιώς πώς αποτυπώνεται εκεί το ηχητικό πορτραίτο της Κύπρου στη συγχρονική και διαχρονική διάστασή του. Η σχέση μουσικής, γλώσσας και ταυτότητας θα έχει κεντρική θέση στη διερεύνηση αυτή, που θα λάβει υπόψη της το συνολικό έργο του ποιητή, συμπεριλαμβανομένων των δοκιμίων και των μεταφράσεών του, και θα στηριχτεί θεωρητικά σε πολιτισμικές προσεγγίσεις της μουσικής. Η ακουστική εικονοποιία είναι μία σημαντική, αλλά όχι συχνά μελετημένη, πλευρά του ευρύτερου και περίπλοκου ζητήματος της «μουσικής ποιητικής» ενός ποιητή, που αφορά επίσης στο ιδιαίτερης σημασίας ερώτημα της μουσικότητας του στίχου. Στην παρούσα ανακοίνωση θα εξεταστεί το ζήτημα της «μουσικής ποιητικής» του Χαραλαμπίδη με επίκεντρο ακριβώς την ακουστική εικονοποιία της ποίησης του Κύπριου ποιητή και της σχέσης της με το έργο άλλων ποιητών, κυρίως του Γιώργου Σεφέρη. Η ακουστική εικονοποιία του Σεφέρη και η θέση του ήχου του κόσμου της Κύπρου σε αυτήν, όπως ο Σεφέρης τον ανακάλυψε το 1953 ως «φωνή πατρίδας», θα είναι στη διερεύνηση αυτή ένα κεντρικό σημείο σύγκρισης.el_GR
dc.description.abstractΠερίληψη: Η ανακοίνωση αυτή θα μελετήσει την ακουστική εικονοποιία στην ποίηση του Κυριάκου Χαραλαμπίδη ή αλλιώς πώς αποτυπώνεται εκεί το ηχητικό πορτραίτο της Κύπρου στη συγχρονική και διαχρονική διάστασή του. Η σχέση μουσικής, γλώσσας και ταυτότητας θα έχει κεντρική θέση στη διερεύνηση αυτή, που θα λάβει υπόψη της το συνολικό έργο του ποιητή, συμπεριλαμβανομένων των δοκιμίων και των μεταφράσεών του, και θα στηριχτεί θεωρητικά σε πολιτισμικές προσεγγίσεις της μουσικής. Η ακουστική εικονοποιία είναι μία σημαντική, αλλά όχι συχνά μελετημένη, πλευρά του ευρύτερου και περίπλοκου ζητήματος της «μουσικής ποιητικής» ενός ποιητή, που αφορά επίσης στο ιδιαίτερης σημασίας ερώτημα της μουσικότητας του στίχου. Στην παρούσα ανακοίνωση θα εξεταστεί το ζήτημα της «μουσικής ποιητικής» του Χαραλαμπίδη με επίκεντρο ακριβώς την ακουστική εικονοποιία της ποίησης του Κύπριου ποιητή και της σχέσης της με το έργο άλλων ποιητών, κυρίως του Γιώργου Σεφέρη. Η ακουστική εικονοποιία του Σεφέρη και η θέση του ήχου του κόσμου της Κύπρου σε αυτήν, όπως ο Σεφέρης τον ανακάλυψε το 1953 ως «φωνή πατρίδας», θα είναι στη διερεύνηση αυτή ένα κεντρικό σημείο σύγκρισης.el_GR
dc.description.tableofcontents«Πρόγραμμα συνεδρίου» «Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2019»GR
dc.description.tableofcontents«Πρόγραμμα συνεδρίου» «Παρασκευή, 1 Φεβρουαρίου 2019»GR
dc.description.tableofcontents«Πρόγραμμα συνεδρίου» «Σάββατο, 2 Φεβρουαρίου 2019»GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΚυριάκος Χαραλαμπίδης, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Νεοελληνική Ποίηση, Νεοελληνική Λογοτεχνία της Κύπρου, Διεθνές Συνέδριο «Κυριάκου Χαραλαμπίδη Επίσκεψις», Πρόγραμμα «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό», εικονοποιία (imagery), «μουσική ποιητική», Γιώργος Σεφέρης, Κύπρος, Πρώτη πηγή (1961), Η άγνοια του νερού (1967), Το αγγείο με τα σχήματα (1973), Αχαιών Ακτή (1977), Αμμόχωστος Βασιλεύουσα (1982), Θόλος (1989), Μεθιστορία (1995), Δοκίμιν (2000), Αιγιαλούσης επίσκεψις (2003), Κυδώνιον μήλον (2006) Ολισθηρός Ιστός (2009), Ίμερος (2012), Στη Γλώσσα της Υφαντικής (2013), Ηλίου και σελήνης άλως (2015).el_GR
dc.titleΟ ήχος του κόσμου της Κύπρου στο έργο του Κυριάκου Χαραλαμπίδη: «μουσική ποιητική» και κυπριακή ταυτότηταel_GR
dc.typeOtherel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής