Show simple item record

dc.contributor.advisorΚαζαντζίδης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΚατερέλου, Αμαλία
dc.contributor.otherKaterelou, Amalia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-10-09T08:39:27Z
dc.date.available2018-10-09T08:39:27Z
dc.date.copyright2018-10-08
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.otherΕΓΛ/2018/00094el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3778
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη της σύλληψης του γυναικείου φύλου και της μεταβολής των αντιλήψεων περί αυτού στη λογοτεχνία της ύστερης ρωμαϊκής εποχής, με οδηγό τη θεωρία των κοινωνικών φύλων. Συγκεκριμένα, διερευνώνται οι απηχήσεις της παραδοξογραφικής συλλογής του Φλέγονα από τις Τράλλεις, Περί Θαυμασίων, σχετικά με τη γυναικεία φύση στα δύο κείμενα που παραδίδουν τη ζωή και τη δράση της Θέκλας, τις Πράξεις Παύλου καί Θέκλης και του Βίου και Θαυμάτων της Θέκλας. Τα ύστερα ρωμαϊκά χρόνια, εποχή έντονων πολιτικών, κοινωνικών και θρησκευτικών μετασχηματισμών, χαρακτηρίζονται από τη ζύμωση παγανιστικών και χριστιανικών αντιλήψεων περί του ρόλου και της πρέπουσας συμπεριφοράς της γυναίκας στην κοινωνία, του «ατελούς» σώματός της σε σχέση με τον άνδρα και της ιδιαιτερότητας της σεξουαλικότητάς της. Τα παράδοξα περιστατικά που περιλαμβάνει ο Φλέγων στη συλλογή του προβάλλουν την «ανωτερότητα» των ανδρών και τη φυσική τάση των γυναικείων σωμάτων προς το «τέλειο» ανδρικό σώμα, παράδοση που αξιοποιούν με εκχριστιανισμένο περιεχόμενο οι συγγραφείς των κειμένων περί Θέκλας. Παράλληλα, αναδύεται μια νέα εικόνα της γυναίκας που επιλέγει την παρθενία αντί της οικογενειακής ζωής, ορθώνοντας το ανάστημά της απέναντι στις κοινωνικές συμβάσεις. Η συγκριτική μελέτη των κειμένων καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα χριστιανικά περί Θέκλας κείμενα είναι αντιπροσωπευτικά του συνονθυλεύματος των αντιλήψεων περί του γυναικείου φύλου που επικρατούν κατά τα ύστερα ρωμαϊκά χρόνια.el_GR
dc.format.extentvi, 60 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΎστερη Ρωμαϊκή εποχή -- Θεωρία των κοινωνικών φύλωνel_GR
dc.titleΤο γυναικείο φύλο στην παραδοξογραφική συλλογή του Φλέγονα και στα κείμενα περί Θέκλας (Πράξεις Παύλου και Θέκλης, Βίος και Θαύματα της Θέκλας)el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe purpose of this dissertation is to study the conception of female sex and its transformation at the literature of Late Antiquity, on the basis of the theory of the social construction of gender. The focus of the study is on the reflections of Phlegon from Tralles' marvels collection, known under the Latin title Mirabilia (On Marvels) - concerning the feminine nature - on the two texts about the life and the action of Thecla, the Acts of Paul and Thecla and the Life and Miracles of Thecla. The Late Antiquity is an era of intense political, social and religious transformations, which is distinguished for the fermentation of pagan and Christian perceptions about the role and the proper behavior of women in society, her “imperfect” body, in relation to man, and the peculiarity of her sexuality. The paradoxical phenomena that Phlegon includes in his collection highlight male “supremacy” and the physical tendency of women's bodies to the “perfect” male body. This tradition is used by the authors of the texts concerning Thecla, with christianised content. Moreover, a new depiction of woman emerges: she chooses virginity instead of family life, standing up against social conventions. The comparative study of the texts concludes that the Christian texts about Thecla are representative of the conglomeration of beliefs about the female sex that prevailed during the Late Antiquity.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record