dc.contributor.advisor | Μαρίνης, Άγις | |
dc.contributor.author | Μήττα, Χρυσάνθη | |
dc.contributor.other | Mitta, Chrysanthi | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-10-03T09:03:42Z | |
dc.date.available | 2018-10-03T09:03:42Z | |
dc.date.copyright | 2018-10-02 | |
dc.date.issued | 2018-06 | |
dc.identifier.other | ΕΓΛ/2018/00091 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3765 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να αναδείξει τα σημεία του Οἰδίποδος Τυράννου του Σοφοκλή που αποτέλεσαν αφόρμηση για το έργο Βρικόλακες του Ερρίκου Ίψεν. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο μιας συγκριτικής μελέτης των δύο δραμάτων, διερευνάται ο τρόπος με τον οποίο ο Ίψεν αξιοποιεί τα σημεία αυτά, αφομοιώνοντάς τα ή παραλλάσσοντάς τα σε ορισμένο βαθμό. Αρχικά, εξετάζεται στα έργα το θέμα της επίπονης κατάκτησης της γνώσης και της αλήθειας, που συνίσταται σε μία ανάδρομη και ενδόστροφη κίνηση, καθώς και του «απόηχού» της στα τραγικά πρόσωπα. Στη συνέχεια, μελετάται ο ρόλος της ανθρώπινης ελευθερίας και του πολυδιάστατου υπέρλογου και ̶ κυρίως ̶ της σύμπραξής τους στη διαμόρφωση της ζωής των ηρώων. Τέλος, ανιχνεύονται οι συγκρούσεις που συγκλονίζουν τα τραγικά πρόσωπα στο πλαίσιο παλαιού-νέου ̶ όπως αυτά εκφράζονται σε αντιλήψεις, πρόσωπα και αλλεπάλληλες γενεές ̶, στους συμβολισμούς του φωτός και του σκότους και στον ψυχισμό των ηρώων. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 56 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Σοφοκλής, 497/6-406/5 Π.Χ -- Οιδίπους Τύραννος | el_GR |
dc.subject | Σοφοκλής, 497/6-406/5 Π.Χ -- Κριτική και Ερμηνεία | el_GR |
dc.title | Οιδίπους Τύρρανος του Σοφοκλή και Βρικόλακες του Ίψεν: αθρώπινα όρια και σύγκρουση αξιών | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The purpose of this dissertation is to emphasize those points in Sophocles’ Oedipus Tyrannus which have served as a point of departure for Henrik Ibsen’s Ghosts. In particular, what is the focus of research here, within the context of a comparative study between the two dramas, is the way Ibsen exploits these points by either assimilating or altering them to a certain extent. Initially, both dramas foreground the principle of the laborious conquest of knowledge and truth which comprises a retrospective and an introspective process, as well as the aftermath thereof. Then, I study the role of human freedom and the multidimensional element which transcends rationality as well as –importantly– their cooperation towards moulding the heroes’ lives. Finally, the conflicts which overwhelm the tragic characters are traced within the twofold frame of “new”-“old” as these are expressed in the notions, the people and the successive generations, in the symbolism of light and gloom and in the psychology of the heroes. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |