dc.contributor.advisor | Σεράνης, Παναγιώτης | |
dc.contributor.author | Λιούσα, Ελένη | |
dc.contributor.other | Liousa, Eleni | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-10-03T09:03:28Z | |
dc.date.available | 2018-10-03T09:03:28Z | |
dc.date.copyright | 2018-10-02 | |
dc.date.issued | 2018-06 | |
dc.identifier.other | ΕΓΛ/2018/00092 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3764 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή συνδέει το πεδίο των θεωρητικών προσεγγίσεων της λογοτεχνίας με τη διδακτική της αρχαίας τραγωδίας. Αρχικά γίνεται μια σύντομη ανασκόπηση των βασικών αρχών της λογοτεχνικής θεωρίας και παρουσιάζονται εκτενέστερα οι αναγνωστικές θεωρίες των Jauss, Iser και Rosenblatt, που θέτουν στο κέντρο τον αναγνώστη και την αναγνωστική διαδικασία και κατά συνέπεια η διδακτική τους αξιοποίηση συνάδει με τα σύγχρονα μαθητοκεντρικά, συνεργατικά και διερευνητικά μοντέλα διδασκαλίας. Η επιλογή της Αντιγόνης ως διδακτικού αντικειμένου εφαρμογής των παραπάνω θεωριών εδράζεται αφενός στο γεγονός ότι πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα της αρχαίας ελληνικής λογοτεχνίας, κυρίαρχο στη δυτική σκέψη και βασικό υλικό πολλών μεταγενέστερων έργων τέχνης και αφετέρου στο ότι η λογοτεχνική του διάσταση συνήθως παραγνωρίζεται κατά τη διδασκαλία στο ελληνικό σχολείο. Οι δύο διδακτικές προτάσεις που σχεδιάστηκαν στα πλαίσια της παρούσας εργασίας αξιοποιούν τις αρχές της αναγνωστικής ανταπόκρισης των μαθητών και την πρόσληψη της Αντιγόνης από τη σύγχρονη τέχνη. Η εφαρμογή τους στην τάξη αποδεικνύει ότι τόσο η προσωπική προσέγγιση του κειμένου από τους μαθητές όσο και η επαφή τους με έργα που εμπνεύστηκαν από την τραγωδία του Σοφοκλή, καθιστούν πιο ενεργητικό το ρόλο τους και τους θέτουν σε μια διαδικασία επικαιροποίησης και διαλόγου με το έργο. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 91 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Σοφοκλής, 497/6-406/5 Π.Χ -- Κριτική και Ερμηνεία | el_GR |
dc.subject | Σοφοκλής, 497/6-406/5 Π.Χ -- Αντιγόνη | el_GR |
dc.title | Οι αναγνωστικές λογοτεχνικές θεωρίες και η αξιοποίηση τους στη διδασκαλία της Αντιγόνης | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This postgraduate dissertation links the field of the theoretical approaches of literature to the teaching of ancient tragedy. Firstly, a brief review of the basic principles of literary theory is presented and, subsequently, the reading theories of Jauss, Iser and Rosenblatt are presented in greater detail. These theories put the reader and the reading process in the center of the reading activity and consequently their didactic use is in line with modern student-centered, cooperative and exploratory models of teaching. The choice of Antigone as a teaching subject of the above-mentioned theories is based on the fact that (a) it is one of the most important works of ancient Greek literature, dominant in Western thought and basic material of many later works of art, and (b) its literary dimension is usually ignored teaching in the Greek school. The two detailed lesson plans/didactic approaches designed in the context of this paper exploit the principles of students' reading response and Antigone's intake of modern art. Their application to the class demonstrates that both the personal approach of the text by the students and their contact with works inspired by the Sophocles tragedy make their role more active and put them in a process of updating and constant dialogue with the text. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |