Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (ΕΛΛ) / Greek Linguistics and Literature (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (ΕΛΛ) / Greek Linguistics and Literature (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Οι αναγνωστικές λογοτεχνικές θεωρίες και η αξιοποίηση τους στη διδασκαλία της Αντιγόνης

    Thumbnail
    View/Open
    ΕΓΛ-2018-00092.pdf (1.073Mb)
    Date
    2018-06
    Author
    Λιούσα, Ελένη
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή συνδέει το πεδίο των θεωρητικών προσεγγίσεων της λογοτεχνίας με τη διδακτική της αρχαίας τραγωδίας. Αρχικά γίνεται μια σύντομη ανασκόπηση των βασικών αρχών της λογοτεχνικής θεωρίας και παρουσιάζονται εκτενέστερα οι αναγνωστικές θεωρίες των Jauss, Iser και Rosenblatt, που θέτουν στο κέντρο τον αναγνώστη και την αναγνωστική διαδικασία και κατά συνέπεια η διδακτική τους αξιοποίηση συνάδει με τα σύγχρονα μαθητοκεντρικά, συνεργατικά και διερευνητικά μοντέλα διδασκαλίας. Η επιλογή της Αντιγόνης ως διδακτικού αντικειμένου εφαρμογής των παραπάνω θεωριών εδράζεται αφενός στο γεγονός ότι πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα της αρχαίας ελληνικής λογοτεχνίας, κυρίαρχο στη δυτική σκέψη και βασικό υλικό πολλών μεταγενέστερων έργων τέχνης και αφετέρου στο ότι η λογοτεχνική του διάσταση συνήθως παραγνωρίζεται κατά τη διδασκαλία στο ελληνικό σχολείο. Οι δύο διδακτικές προτάσεις που σχεδιάστηκαν στα πλαίσια της παρούσας εργασίας αξιοποιούν τις αρχές της αναγνωστικής ανταπόκρισης των μαθητών και την πρόσληψη της Αντιγόνης από τη σύγχρονη τέχνη. Η εφαρμογή τους στην τάξη αποδεικνύει ότι τόσο η προσωπική προσέγγιση του κειμένου από τους μαθητές όσο και η επαφή τους με έργα που εμπνεύστηκαν από την τραγωδία του Σοφοκλή, καθιστούν πιο ενεργητικό το ρόλο τους και τους θέτουν σε μια διαδικασία επικαιροποίησης και διαλόγου με το έργο.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/3764
    Collections
    • Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (ΕΛΛ) / Greek Linguistics and Literature (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013