Show simple item record

dc.contributor.advisorΚυπριωτάκη, Μαρία
dc.contributor.authorΠουρνάρα, Μαρία
dc.contributor.otherPournara, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-09-20T05:58:34Z
dc.date.available2018-09-20T05:58:34Z
dc.date.copyright2018-09-19
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.otherΕΠΑ/2018/00057el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3742
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει το άγχος και τις δυσκολίες των γονέων που προκύπτουν από την ανατροφή και τη φροντίδα του παιδιού τους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στη χώρα μας. Συγκεκριμένα, οι επιμέρους στόχοι της έρευνας ήταν η καταγραφή του επιπέδου άγχους γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και γονέων παιδιών με τυπική ανάπτυξη, του φορέα και επιπέδου υποστήριξης γονέων ως προς την ανατροφή των παιδιών τους αλλά και η διερεύνηση συσχετίσεων μεταξύ γονεϊκού άγχους και υποστήριξης ανάλογα με την ομάδα γονέων. Υλοποιήθηκε ποσοτική έρευνα σε δείγμα 115 γονέων, οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, αυτής με παιδιά τυπικής ανάπτυξης (Ν= 60) και εκείνης με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Ν= 55). Το εργαλείο συλλογής δεδομένων είναι το ερωτηματολόγιο, το οποίο περιλαμβάνει την κλίμακα οικογενειακής υποστήριξης (FSS) και τη κλίμακα γονεϊκού άγχους (PSI Short Form). Τα κυριότερα ευρήματα της παρούσας έρευνας είναι ότι το άγχος γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι υψηλότερο από το άγχος γονέων παιδιών χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ οι μητέρες παρουσιάζουν υψηλότερο επίπεδο γονεϊκού άγχους. Επίσης, το χαμηλότερο οικογενειακό εισόδημα ενισχύει το άγχος, σε μεγαλύτερο βαθμό στους γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τέλος, τα επίπεδα άγχους των γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν επηρεάζονται από την μεγαλύτερη υποστήριξη που λαμβάνουν μέσω κοινωνικών φορέων και επαγγελματιών.el_GR
dc.format.extent136 σ. 30 εκ,el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕιδικές εκπαιδευτικές ανάγκες -- Γονεϊκό άγχοςel_GR
dc.subjectSpecial education needs -- Parental stressel_GR
dc.titleΔιερεύνηση του άγχους γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe purpose of this diploma thesis was to investigate the stress and difficulties of parents arising from raising a child with special educational needs in Greece. In particular, the specific objectives of the survey were to record the stress level of parents of children with special educational needs and parents of children with a typical development, the parental support and level in raising their children, and to investigate correlations between parental stress and support. Quantitative research was carried out on a sample of 115 parents, divided into two groups, parents of children of typical development (N = 60) and parents of children with special educational needs (N = 55). The data collection tool is a questionnaire, which includes the family support scale (FSS) and the PSI Short Form scale. The main findings of the present study are that parental stress is higher for the parents of children with special educational needs, while mothers have a higher level of parental stress in both groups. Also, lower family income is correlated to higher levels of stress, especially for parents of children with special educational needs. Finally, the levels of stress of parents of children with special educational needs are not affected by the greater support they receive through social support and special education professionals.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record