Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Διερεύνηση του άγχους γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

    Thumbnail
    View/Open
    ΕΠΑ-2018-00057.pdf (739.3Kb)
    Date
    2018-06
    Author
    Πουρνάρα, Μαρία
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει το άγχος και τις δυσκολίες των γονέων που προκύπτουν από την ανατροφή και τη φροντίδα του παιδιού τους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στη χώρα μας. Συγκεκριμένα, οι επιμέρους στόχοι της έρευνας ήταν η καταγραφή του επιπέδου άγχους γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και γονέων παιδιών με τυπική ανάπτυξη, του φορέα και επιπέδου υποστήριξης γονέων ως προς την ανατροφή των παιδιών τους αλλά και η διερεύνηση συσχετίσεων μεταξύ γονεϊκού άγχους και υποστήριξης ανάλογα με την ομάδα γονέων. Υλοποιήθηκε ποσοτική έρευνα σε δείγμα 115 γονέων, οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, αυτής με παιδιά τυπικής ανάπτυξης (Ν= 60) και εκείνης με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Ν= 55). Το εργαλείο συλλογής δεδομένων είναι το ερωτηματολόγιο, το οποίο περιλαμβάνει την κλίμακα οικογενειακής υποστήριξης (FSS) και τη κλίμακα γονεϊκού άγχους (PSI Short Form). Τα κυριότερα ευρήματα της παρούσας έρευνας είναι ότι το άγχος γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι υψηλότερο από το άγχος γονέων παιδιών χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ οι μητέρες παρουσιάζουν υψηλότερο επίπεδο γονεϊκού άγχους. Επίσης, το χαμηλότερο οικογενειακό εισόδημα ενισχύει το άγχος, σε μεγαλύτερο βαθμό στους γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τέλος, τα επίπεδα άγχους των γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν επηρεάζονται από την μεγαλύτερη υποστήριξη που λαμβάνουν μέσω κοινωνικών φορέων και επαγγελματιών.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/3742
    Collections
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013