Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)
  6. Θέατρο και νοητική υστέρηση. Δυνατότητες εφαρμογής θεατρικών πρακτικών σε ενήλικα άτομα μέτριας και ελαφριάς νοητικής υστέρησης
 
  • Details
Options

Θέατρο και νοητική υστέρηση. Δυνατότητες εφαρμογής θεατρικών πρακτικών σε ενήλικα άτομα μέτριας και ελαφριάς νοητικής υστέρησης

Author(s)
Κουτσούρη, Μαριάνθη
Date Issued
2021-01
Faculty
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών / Faculty of Humanities and Social Sciences 
Abstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται την δυνατότητα ενασχόλησης ενηλίκων με μέτρια και ελαφριά Νοητική Υστέρηση με το θέατρο. Εστιάζει ιδιαίτερα στον παιδαγωγικό χαρακτήρα του θεάτρου και στην κοινωνική διάσταση της εμπλοκής αυτής της ιδιαίτερης κοινωνικής ομάδας με την θεατρική τέχνη.
Ως προς την μορφολογία, η διατριβή έχει δομηθεί βάσει τριών θεματικών ενοτήτων. Στην πρώτη, η οποία αφορά σε εισαγωγή στο θέμα, παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά της Νοητικής Υστέρησης και η κοινωνική πλαισίωση του ζητήματος. Στην δεύτερη, αναλύονται οι δυνατότητες ανάπτυξης των νοητικώς υστερούντων ατόμων μέσω της θεατρικής τέχνης και η παιδαγωγική και θεραπευτική δυναμική της. Στην τρίτη ενότητα, το πλέον εμπειρικό στάδιο της ανάλυσης, παρουσιάζονται συγκεκριμένες πρακτικές, μεθοδολογικές προσεγγίσεις και ασκήσεις εφαρμόσιμες σε ομάδες ατόμων με ελαφριά και μέτρια Νοητική Υστέρηση, καθώς και το παράδειγμα της αυστραλιανής ομάδας Back to Back Theatre.
Μεθοδολογικά έχει υιοθετηθεί θεωρητική προσέγγιση βασισμένη σε βιβλιογραφική έρευνα πηγών κυρίως παιδαγωγικού και ψυχολογικού περιεχομένου, η οποία κρίθηκε η πλέον κατάλληλη για την ανάδειξη της αναγκαιότητας διδαχής της θεατρικής τέχνης σε άτομα με μέτρια και ελαφριά Νοητική Υστέρηση. Βάσει των στοιχείων που παρατίθενται συμπερασματικά καταλήγουμε στο γεγονός ότι η ενασχόλησή τους με το θέατρο είναι όχι μόνο εφικτή, αλλά και σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο αναγκαία.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
62 σ. 30 εκ.
Subjects

Θεατροπαιδαγωγική

Theatre education

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΘΣΠ-2021-00153.pdf

Size

1.13 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):f386b9873f42f6982fb5f981de47d31f

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly