Δημιουργία νέου προϊόντος
Abstract
Το διεθνοποιημένο επιχειρησιακό περιβάλλον χαρακτηρίζεται από μεταβολές και ως εκ τούτου στόχος της επιχείρησης είναι να ανταποκρίνεται και να προσαρμόζεται άμεσα στις αλλαγές και τις προκλήσεις. Οι σύγχρονες συνθήκες αγοράς και ανταγωνισμού απαιτούν μια έντονη προσπάθεια δημιουργίας νέων προϊόντων, η οποία γίνεται αντιληπτή από τους υψηλούς αριθμούς νέων προϊόντων που συνεχώς καταγράφονται. Συνεπώς, πρωταρχικός είναι ο ρόλος της επιστήμης του μάρκετινγκ, που με τα κατάλληλα εργαλεία, παρακολουθεί τις μεταβολές στο περιβάλλον και αναπτύσσει στρατηγικό σχεδιασμό με κύριο σκοπό την ανάπτυξη ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων. Η τεχνολογική ανάπτυξη και το άκρως ανταγωνιστικό και δυναμικό περιβάλλον οδήγησαν τις επιχειρήσεις να προτάξουν τις προωθητικές πολιτικές του μείγματος μάρκετινγκ για τη διαφοροποίηση των προϊόντων και την επιβίωση στο ισχυρό ανταγωνιστικό πεδίο. Επομένως, κάθε εταιρεία η οποία ενδιαφέρεται να διατηρηθεί ανταγωνιστική και κερδοφόρα πρέπει να παρουσιάζει συνεχώς προϊόντα καλύτερα σε απόδοση και ποιότητα από τα ανταγωνιστικά, καθώς όλα τα προϊόντα αργά ή γρήγορα έρχονται στο στάδιο της ωρίμανσης και του κορεσμού.
Η στρατηγική μάρκετινγκ αποτελεί το βασικό συστατικό στοιχείο του ετήσιου σχεδίου μάρκετινγκ μιας επιχείρησης, το οποίο στηρίζεται στη διεξοδική ανάλυση πολλών παραγόντων όπως είναι η ανάλυση του περιβάλλοντος, η ανάλυση των ανταγωνιστών και η ανάλυση των πόρων και των ικανοτήτων. Έτσι, το στρατηγικό μάρκετινγκ είναι εξωτερικά προσανατολισμένο, εστιάζεται στην αναζήτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, ασχολείται με τη λήψη αποφάσεων για την κατανομή πόρων, ενώ παράλληλα αποτελεί μια ολοκληρωμένη διαδικασία με σκοπό την ανάπτυξη νέων προϊόντων.
Συνεπώς, η ανάπτυξη νέων προϊόντων αποτελεί προϋπόθεση επιβίωσης για κάθε επιχείρηση και ως εκ τούτου, πρωταρχικός στόχος της διοίκησης είναι η έρευνα των καταναλωτικών αναγκών και επιθυμιών και των τάσεων της αγοράς, με σκοπό την ανάπτυξη νέων προϊόντων τα οποία δύναται να προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Έτσι, η βιομηχανία παραδοσιακών προϊόντων πρέπει να εκμεταλλευτεί τις αναδυόμενες αγορές και την αυξημένη ζήτηση πίττας σάτζιης, αναπτύσσοντας νέα πίττα σάτζιης με καινούρια γεύση.