Τιμολογιακή πολιτική ενός προϊόντος στην αγορά. Μελέτη προϊόντος ελαιών Χαλκιδικής γεμιστές με μπλέ τυρί της επιχείρησης Bretas ΕΠΕ.
Abstract
Το θέμα το οποίο θα μας απασχολήσει και θα εξετάσουμε στη μεταπτυχιακή διατριβή είναι η τιμολογιακή πολιτική αγαθών. Τα 4 Ps του marketing (product, price, promotion, place) χρησιμοποιούνται από επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο και αποτελούν τα βασικά στοιχεία του μίγματος marketing. Όμως έχει διαπιστωθεί πως τα στελέχη marketing ασχολούνται πολύ περισσότερο με τα υπόλοιπα 3 παρά με την τιμή, παρόλο που η τιμή είναι αυτή που τελικά έχει την μεγαλύτερη δύναμη καθώς βάσει αυτής αυξάνονται ή μειώνονται τα έσοδα της επιχείρησης. Διάφορες έρευνες που έχουν ήδη γίνει σε διαφορετικές χώρες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι αρκετές επιχειρήσεις τείνουν να χρησιμοποιούν πολύ απλές μεθόδους σχετικά με την τελική τιμή των προϊόντων τους, και οι πιο πολλές από αυτές βασίζονται στο κόστος μη υπολογίζοντας άλλους εξίσου σημαντικούς παράγοντες όπως είναι η ζήτηση των προϊόντων, ο ανταγωνισμός από άλλες επιχειρήσεις με ίδια ή παρόμοια προϊόντα ακόμη και η ίδια η επιχείρηση.