Η συμβολή της διοίκησης ολικής ποιότητας στην βελτίωση των τραπεζικών υπηρεσιών στην Ελλάδα. Μελέτη περίπτωσης Ίδρυμα Εκτύπωσης Τραπεζογραμματίων και Αξιών (ΙΕΤΑ) - Νομισματοκοπείο Τράπεζας της Ελλάδας
Abstract
Βασικός στόχος της παρούσας διατριβής είναι η διαμόρφωση προτάσεων για τη βελτίωση της εφαρμογής της ΔΟΠ και τη συμβολή της στις τραπεζικές υπηρεσίες στην Ελλάδα, με ιδιαίτερη έμφαση στο Ίδρυμα Εκτύπωσης Τραπεζογραμματίων και Αξιών (ΙΕΤΑ) της Τράπεζας της Ελλάδος. Η διατριβή αυτή στοχεύει να διερευνήσει την εφαρμογή προτύπων ολικής ποιότητας σε πρακτικό επίπεδο στον τραπεζικό χώρο και πιο συγκεκριμένα στο ΙΕΤΑ - Τράπεζα της Ελλάδος και να διατυπώσει προτάσεις που στοχεύουν στην βελτίωση της εφαρμογής της ΔΟΠ σε όλους τους τομείς του ΙΕΤΑ μέσω της εκπαίδευσης.
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε συνίσταται στην συλλογή στοιχείων μέσω βιβλιογραφικής έρευνας και στη συλλογή πρωτογενών στοιχείων από προσωπική έρευνα. Πιο συγκεκριμένα, αναλύεται το Εγχειρίδιο Συστήματος Ποιότητας – Περιβάλλοντος – Υγείας και Ασφάλειας, το οποίο αποτελεί εγχειρίδιο καλής λειτουργίας και εργασίας, ενώ συλλέχθηκαν στοιχεία αξιολόγησης της εφαρμογής της ΔΟΠ σε διάφορους τομείς (εκπαίδευση, επικοινωνία, στελέχωση, τεχνική υποστήριξη, ασφάλεια και υγεία, περιβαλλοντική πολιτική) μέσω προσωπικών συνεντεύξεων. Τα βασικά αποτελέσματα αναδεικνύουν συμβατή πρακτική εφαρμογή της ΔΟΠ σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, καθώς και με τα πρότυπα που ορίζει η Τράπεζα της Ελλάδος, ενώ αποτέλεσαν βάση για την διαμόρφωση προτάσεων με στόχο την περαιτέρω βελτίωση των διαδικασιών. Οι προτάσεις που διαμορφώθηκαν αφορούν κυρίως την εκπαίδευση ως ένα βασικό εργαλείο διεύρυνσης των γνώσεων των εργαζομένων πάνω σε σύγχρονα εργαλεία και εξοπλισμό, σε νέες πρακτικές και σε εξειδικευμένες εργασίες, παρά το γεγονός ότι το υφιστάμενο επίπεδο ενημέρωσης των εργαζομένων κρίθηκε ως ιδιαιτέρως υψηλό.