Show simple item record

dc.contributor.advisorΔερμεντζόπουλος, Χρήστος
dc.contributor.authorΠαππή, Ευαγγελία
dc.contributor.otherPappi, Evaggelia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-09-10T07:48:30Z
dc.date.available2018-09-10T07:48:30Z
dc.date.copyright2018-09-10
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.otherΠΠΑ/2018/00070el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3700
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣε μια εποχή που τα μουσεία, ως μηχανισμοί αναπαράστασης και ερμηνείας του παρελθόντος, βρίσκονται αντιμέτωπα με την πρόκληση της επαναπροσδιορισμού του ρόλου τους, τα αρχαιολογικά μουσεία στην Ελλάδα παρουσιάζουν μια αξιοσημείωτη αντίσταση στην αλλαγή και δυσκολία υιοθέτησης μιας πιο κριτικής αντίληψης του παρελθόντος. Παρά την τεχνολογικά άρτια εικόνα τους και την αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τους επισκέπτες, οι εκθέσεις αναπαράγουν το παράδειγμα του μουσείου-αυθεντία παραμένοντας σε εννοιολογικό και ερμηνευτικό επίπεδο συντηρητικές. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση και ο επαναπροσδιορισμός του ρόλου που καλείται να διαδραματίσει το ελληνικό αρχαιολογικό μουσείο στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα, προκειμένου να υπερβεί την «επίσημη» αφήγηση, να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στο παρελθόν και τη σύγχρονη κουλτούρα και να μετατρέψει τον επισκέπτη από παθητικό δέκτη σε ενεργητικό παράγοντα ερμηνείας του παρελθόντος. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζεται ως μελέτη περίπτωσης η πρόταση επανέκθεσης του αρχαιολογικού μουσείου Άργους. Η πρόταση περιλαμβάνει την κεντρική ιδέα της μουσειολογικής προσέγγισης, καθώς και τη δομή και διάρθρωση των εκθεσιακών ενοτήτων. Προκειμένου να εμπλουτιστεί με περισσότερα νοηματικά επίπεδα η έκθεση και να εμπλακούν οι επισκέπτες σε μια διαλογική διάδραση που θα τους επιτρέψει να κάνουν προσωπικούς συσχετισμούς και αλληγορικές παρεκβάσεις προτείνεται 1. η εισαγωγή αναπαραστάσεων από άλλα πολιτισμικά πεδία και συγκεκριμένα από μια μορφή τέχνης που είναι ο κινηματογράφος, 2. η εισαγωγή αναπαραστάσεων από τη σύγχρονη ζωή, 3. η αξιοποίηση της προφορικής ιστορίας και 4. η οργάνωση εργαστηριακών δράσεων στις οποίες θα εμπλέκονται ομάδες κοινού. Στόχος της πρότασης είναι η δημιουργία ενός μουσείου εξωστρεφούς που θα αποτελεί συμβολικό τόπο ανταλλαγής ιδεών, κοινωνικού προβληματισμού και πολιτισμικού διαλόγου.el_GR
dc.format.extentix, 94 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔιαδραστικές εφαρμογές πολιτισμούel_GR
dc.subjectInteractive cultural applicationsel_GR
dc.subjectΠολιτιστική μνήμηel_GR
dc.subjectCultural memoryel_GR
dc.subjectΠολιτιστική διαχείρισηel_GR
dc.subjectCultural managementel_GR
dc.titleΑπό την αυθεντία στην εξωστρέφεια. Ο μεταβαλλόμενος ρόλος του ελληνικού αρχαιολογικού μουσείου ως διαχειριστή της πολιτισμικής μνήμης στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα. Πρόταση επανέκθεσης του αρχαιολογικού μουσείου Άργουςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractAt a time when museums, as mechanisms of representation and interpretation of the past, are facing the challenge of redefining their role, archaeological museums in Greece present a remarkable resistance to change and difficulty in adopting a more critical perception of the past. Despite their technological efficiency and the upgrading of their services to the public, their exhibitions still reproduce the authoritative museum model remaining conservative in terms of concept and interpretation. The goal of this study is the research and redefinition of the role of the Greek archaeological museum in modern society, in order to go beyond formal narratives, to bridge the gap between the past and contemporary culture and regard the visitor not as a passive receiver but as an active factor of interpretation of the past. Within this frame the proposal of the reexhibition of the archaeological museum of Argos will be presented as a case study. The proposal includes the central idea of the museological approach as well as the structure and arrangement of the exhibition sections. In order to enrich the exhibition with several conceptual levels and involve the visitors in a dialogic interaction, allowing them to make their personal associations and allegorical connotations, the proposal also includes: 1. The introduction of representations from other cultural fields and specifically from a form of art which is the cinema, 2. The introduction of representations from contemporary life, 3. The use of oral history, and 4. The organization of workshops in which the public will be involved. The goal of the proposal is the creation of an open, extrovert museum which will become a symbolic place of ideological exchange, social reflection and cultural dialogue.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record