Το πράσινο Marketing. Μελέτη περίπτωσης: Οι χοιροτροφικές επιχειρήσεις της Ηπείρου
Abstract
Η παραγωγή χοίρων στις χώρες του ΟΟΣΑ εγείρει ορισμένες πολιτικές προκλήσεις όσον αφορά την οικονομική, περιβαλλοντική και κοινωνική διάσταση της βιώσιμης γεωργίας. Το χοιρινό κρέας αντιπροσωπεύει σχεδόν το 40% της παγκόσμιας κατανάλωσης κρέατος και οι χοίροι είναι εξαιρετικά αποτελεσματικοί στη μετατροπή ζωοτροφών σε κρέας (160 ημέρες εκτροφής). Δεδομένης της ταχέως αναπτυσσόμενης παγκόσμιας ζήτησης για κρέας και της προβλεπόμενης ανάγκης για αύξηση κατά 20% της παγκόσμιας παραγωγής τροφίμων έως το 2020, ο τομέας των χοιρινών θα συνεχίσει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ικανοποίηση αυτής της ζήτησης. Ταυτόχρονα, οι περιβαλλοντικές συνέπειες της παραγωγής χοίρων είναι αυξανόμενης ανησυχίας του κοινού, ιδίως όσον αφορά τη διαχείριση των αποβλήτων των χοίρων σε σχέση με τη ρύπανση του νερού και της ατμόσφαιρας. Υπάρχουν επίσης ζητήματα ανθρώπινης υγείας, ειδικά για όσους ασχολούνται ή που διαμένουν κοντά σε μεγάλες χοιροτροφικές επιχειρήσεις.
Η παρούσα έρευνα μελετά τις απόψεις 26 υπευθύνων χοιροτροφικών επιχειρήσεων στην Ήπειρο για το πράσινο μάρκετινγκ. Συγκεκριμένα, αναλύει την εταιρική κοινωνική τους ευθύνη, την περιβαλλοντική διαχείριση και τις πρακτικές πράσινου μάρκετινγκ που εφαρμόζουν.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η ΕΚΕ βοηθά και την επιχείρηση και τους εργαζομένους και τους αποδέκτες των υπηρεσιών της επιχείρησης, ωστόσο το κόστος, η γραφειοκρατία και η έλλειψη ενημέρωσης αποτρέπουν την εφαρμογή της, αλλά η ανταγωνιστικότητα, η προβολή και η βελτίωση σχέσεων με κάθε εμπλεκόμενο ενισχύουν την εφαρμογή της.