Συμπεριφορική διαφήμιση και δημιουργία προφίλ στο διαδίκτυο
Abstract
Αντικείμενο της παρούσας διατριβής αποτελεί η συμπεριφορική διαφήμιση και η δημιουργία προφίλ χρηστών στο διαδίκτυο. Η συμπεριφορική διαφήμιση βασίζεται στα δεδομένα που αντλούνται από την διαδικτυακή περιήγηση του χρήστη και επιτρέπει την προβολή διαφημίσεων, οι οποίες αντανακλούν τα προσωπικά ενδιαφέροντα του. Για να επιτευχθεί αυτό, έχουν ανακαλυφθεί διάφοροι τρόποι παρακολούθησης του χρήστη κατά την διάρκεια της περιήγησης τους στο διαδίκτυο, κάποιους από τους οποίους οι χρήστες δεν γνωρίζουν την ύπαρξη τους.
Ως μέσο αντιμετώπισης αυτού, παρατηρείται μια αύξηση από εφαρμογές στα κινητά τηλέφωνα με σκοπό τον αποκλεισμό διαφημίσεων (Ad Blocking apps),οι πάροχοι των οποίων ισχυρίζονται ότι παρέχουν ασφαλή και ιδιωτική περιήγηση.
Αντικείμενο της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη τεχνικών για την συμπεριφορική διαφήμιση και τη δημιουργία προφίλ χρηστών, με έμφαση στο κατά πόσον οι εφαρμογές αποκλεισμού διαφημίσεων πράγματι προστατεύουν τα δεδομένα των χρηστών τους. Για το εν λόγω ερευνητικό ερώτημα, μελετήθηκαν πέντε δημοφιλείς τέτοιες εφαρμογές μέσω δυναμικής ανάλυσης τους σε περιβάλλον Android.
Τα αποτελέσματα της διατριβής καταδεικνύουν ότι παρόλο που οι εφαρμογές αυτές αποκλείουν τις διαφημίσεις, εν τέλει δεν προστατεύουν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών και σε ορισμένες περιπτώσεις επιτρέπουν σε τρίτες οντότητες να συλλέγουν πληροφορίες των χρηστών εν αγνοία τους.