dc.contributor.advisor | Χριστοφή, Χριστάκης | |
dc.contributor.author | Ματκάρη, Αφροδίτη | |
dc.contributor.other | Matkari, Afroditi | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-09-05T05:54:58Z | |
dc.date.available | 2018-09-05T05:54:58Z | |
dc.date.copyright | 2018-09-04 | |
dc.date.issued | 2018-06 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2018/00110 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3658 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο ο σκηνοθέτης και ο ηθοποιός δημιουργούν το όραμά τους, χρησιμοποιώντας τα σημεία που υπάρχουν στο δραματικό κείμενο και τα οποία μπορούν να γίνουν εργαλεία, αφού χρησιμοποιηθούν ή απορριφθούν, στη δημιουργική διαδικασία της παράστασης, προκειμένου να διαμορφώσουν το ενιαίο όλον του κώδικα μέσω του οποίου θα επικοινωνήσουν το έργο στον θεατή. Τα έργα που επιλέχθηκαν προς μελέτη για να αποδειχθεί η σημασία ανάλυσης των σημείων, αποδόμησης και τελικής αναδόμησής τους μέσα από τη σκηνική μεταγλώσσα είναι: Λεωφορείο ο Πόθος, Γλυκό Πουλί της Νιότης και Ο Γυάλινος Κόσμος του Tennessee Williams. Ο συγγραφέας προσφέρει ένα ολοκληρωμένο και πολύ καλά δομημένο σύστημα σημείων ως υποδειγματικό παράδειγμα συνδυασμού των σημείων στην σκηνοθεσία και στην υποκριτική. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε για την ανάδειξη της συμβολή των σημείων στα πλαίσια της δημιουργικής εργασίας σκηνοθέτη και ηθοποιών είναι η ανάλυση της σημασίας τους σύμφωνα με τη θεωρία της σημειολογίας. Η σχέση της πρακτικής λειτουργίας των σημείων και των συνδυασμών τους με τις μεγάλες θεωρίες-μεθόδους υποκριτικής και σκηνοθεσίας δημιουργεί την επιθυμητή, για την παρούσα έρευνα, σύνδεση της σημειωτικής ανάλυσης με την δημιουργική εργασία των συντελεστών της παράστασης. | el_GR |
dc.format.extent | 55 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Δημιουργική διαδικασία παράστασης | el_GR |
dc.subject | Creative process of the performance | el_GR |
dc.title | Οι υπο-κείμενες οδηγίες υποκριτικής και σκηνοθεσίας στα έργα του Tennessee Williams: "Γυάλινος κόσμος", "Λεωφορείο ο Πόθος", "Γλυκό πουλί της νιότης" | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The purpose of this research is to examine the way in which the director and the actor create their vision by using the signs of the dramatic text that can become tools, used or rejected, in the creative process of the performance, in order to form the unified whole of the code through which they will communicate the play to the viewer. The plays selected as case study to prove the importance of signs analysis, deconstruction and final redevelopment through the stage language are: Streetcar Named Desire, Sweet Bird of Youth and Tennessee Williams Glass Menagerie. The author offers an integrated and well-structured semiotic system as an exemplary example of a combination of signs in direction and acting. The method used to highlight the contribution of the signs to the creative work of a director and actors is to analyze their importance according to the semiotic theory. The relationship between the practical interpretation of the signs and their combinations with the great theories - methods of acting and directing creates the desirable, for the present research, connection of the semiotic analysis with the creative work of the actors of the performance. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |