Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)
  6. Η προσέγγιση της διαφορετικότητας μέσα απο τη θεατρική αγωγή
 
  • Details
Options

Η προσέγγιση της διαφορετικότητας μέσα απο τη θεατρική αγωγή

Author(s)
Παπίρη, Χριστίνα
Date Issued
2016-07-11
Faculty
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών / Faculty of Humanities and Social Sciences 
Abstract
Η παρούσα διατριβή πραγματεύεται την έννοια της διαφορετικότητας μέσα από το θέατρο και συγκεκριμένα τη διερευνητική δραματοποίηση. Στο θεωρητικό μέρος, μέσα από την ανάλυση της πολυπολιτισμικότητας και της διαπολιτισμικότητας, υιοθετείται εντέλει η θέση που ορίζει ως Διαπολιτισμική Εκπαίδευση ή Αγωγή τον τρόπο με τον οποίο το εκπαιδευτικό σύστημα αντιμετωπίζει την πολυπολιτισμικότητα στο σχολείο. Το πρακτικό μέρος αποτελείται από εκπαιδευτική παρέμβαση, για τον σχεδιασμό της οποίας παρέμβασης λήφθηκαν υπόψη οι δύο από τις τέσσερις προσεγγίσεις του Banks, δηλαδή η προσέγγιση του μετασχηματισμού και η προσέγγιση της απόφασης και της κοινωνικής δράσης. Στις προσεγγίσεις αυτές, τα παιδιά κλήθηκαν να μελετήσουν τη διαφορετικότητα μέσα από διαφορετικές οπτικές γωνίες και να εξαγάγουν τα δικά τους συμπεράσματα, καθώς και να προτείνουν δραστηριότητες για την ευαισθητοποίηση άλλων.
Ως μεθοδολογία για τη διερεύνηση του βασικού αλλά και των επιμέρους ερωτημάτων της εκπαιδευτικής παρέμβασης, χρησιμοποιήθηκε η έρευνα δράσης και συγκεκριμένα η χειραφετητική μορφή της, γιατί μέσα από αυτή αναπτύσσεται η κριτική κατανόηση σε δράσεις κοινωνικού περιεχομένου. Μέσα από τη σπειροειδή διαδικασία της έρευνας δράσης και το μοντέλο της McNiff, που επιτρέπει τη διερεύνηση και άλλων θεμάτων που προκύπτουν μέσα από τη μελέτη του βασικού θέματος, διατυπώθηκαν τα ερευνητικά ερωτήματα, τα οποία απαντήθηκαν μέσα από τη συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων που λήφθηκαν κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής παρέμβασης.
Η εκπαιδευτική παρέμβαση περιελάμβανε εννέα ογδοντάλεπτες συναντήσεις με εννέα μαθητές ηλικίας οκτώ με εννέα χρόνων. Τα παιδιά επεξεργάστηκαν έξι διαφορετικές ιστορίες, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία του θεάτρου και τις τεχνικές της διερευνητικής δραματοποίησης και μέσα από αυτές κατέθεσαν τις απόψεις τους και τις στάσεις τους γύρω από την έννοια της διαφορετικότητας. Παράλληλα με τη διαφορετικότητα μελετήθηκαν και θέματα όπως η αποδοχή, η ενδυνάμωση, η προφορική και γραπτή έκφραση, η ομαδικότητα, η αλληλεγγύη και ο σεβασμός. Τέλος, η παρέμβαση ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση εκδήλωσης με θέμα τη διαφορετικότητα, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς ως κοινωνική δράση.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
vii, 78 σ. 30 εκ.
Subjects

Θεατρική αγωγή

Theatre education

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΘΣΠ-2016-00043.pdf

Size

695.08 KB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):e2e9a3ae346dce6652646aee2b7f930b

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly