Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)
  6. Οι θεατρικές τεχνικές στην εκπαιδευτική πράξη: Εφαρμογή στην Αντιγόνη
 
  • Details
Options

Οι θεατρικές τεχνικές στην εκπαιδευτική πράξη: Εφαρμογή στην Αντιγόνη

Author(s)
Μεσημβρινού, Μαρία
Date Issued
2016-09-05
Faculty
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών / Faculty of Humanities and Social Sciences 
Abstract
Σκοπός της παρούσης μεταπτυχιακής εργασίας είναι να αναδείξει τη σημασία ενσωμάτωσης των θεατρικών τεχνικών στην εκπαιδευτική πράξη και να προτείνει τρόπους ένταξής τους στη διδασκαλία της Αντιγόνης. Αρχικά τονίζονται τα οφέλη που προκύπτουν από την αξιοποίηση των θεατρικών τεχνικών στην εκπαίδευση, καθώς επίσης και επισημαίνεται η αναγκαιότητα ανανέωσης του τρόπου διδασκαλίας μέσω αυτών. Στη συνέχεια παρουσιάζονται παραδείγματα εφαρμογής τους στην Αντιγόνη, έχοντας ως βάση την κατηγοριοποίησή τους από τον J. Neelands. Σύμφωνα με αυτόν, ανάλογα με τους παιδαγωγικούς σκοπούς που η καθεμία θεατρική τεχνική υπηρετεί ταξινομούνται σε τέσσερις κατηγορίες: αυτές που βοηθούν στο χτίσιμο του δραματικού περιβάλλοντος («ο ρόλος σε τοίχο» και «η παγωμένη εικόνα»), αυτές που συμβάλλουν στην αφηγηματική δομή («δάσκαλος σε ρόλο», «η ανακριτική καρέκλα»- «συνέντευξη» και «ο μανδύας του ειδικού»), αυτές που δίνουν έμφαση ή δημιουργούν την ποιητική λειτουργία (τεχνικές του Θεάτρου Forum, η «αναλογία», «η αντιστροφή ρόλων»), και τέλος αυτές που συμβάλλουν στη στοχαστική κατάσταση («ο καταιγισμός ιδεών ή η ιδεοθύελλα», «οι αντικρουόμενες σκέψεις ή συμβουλές», «οι φανερές σκέψεις», «η ανίχνευση της σκέψης» και «οι φωνές συνείδησης», «ο διάδρομος εσωτερικών φωνών ή ο διάδρομος συνείδησης»). Προσεγγίζοντας, λοιπόν, ο εκπαιδευτικός τη διδασκαλία της Αντιγόνης στη Β’ λυκείου μέσω θεατρικών τεχνικών κινητοποιεί τους μαθητές του σε πολλά επίπεδα, χωρίς να απομακρύνεται από το αναλυτικό πρόγραμμα και τους περισσότερους διδακτικούς στόχους που αυτό θέτει.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
52 σ. 30 εκ.
Subjects

Θεατροπαιδαγωγική

Theatre education

Θεατρικές τεχνικές

Theatrical convention...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΘΣΠ-2016-00065.pdf

Size

475.27 KB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):c72d99b49f57988ae4b6613d330a5d48

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly