Πολιτιστικά ιδρύματα και επικοινωνιακή πολιτιστική πολιτική. Επικοινωνιακή στρατηγική μάρκετινγκ πολιτιστικών οργανισμών. Μελέτη περίπτωσης του Μουσείου Ηρακλείδων Αθηνών
Abstract
Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της επικοινωνιακής στρατηγικής και του μάρκετινγκ στο χώρο των πολιτιστικών ιδρυμάτων μέσω της μελέτης του Μουσείου Ηρακλειδών και των μεθόδων πολιτιστικής επικοινωνίας που ακολουθεί σε σχέση με αντίστοιχα ιδρύματα της Μεγάλης Βρετανίας (Victoria and Albert Museum, The Potteries Museum and Art Gallery, The Gladstone Museum).
Τα συμπεράσματα της εργασίας καταλήγουν στο γεγονός ότι η επικοινωνία αποτελεί βασικό παράγοντα της δράσης των πολιτιστικών ιδρυμάτων και πιο συγκεκριμένα των μουσείων ενώ το μουσείο του μέλλοντος θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ένα μοντέρνο, προσιτό και διασκεδαστικό χώρο για τους επισκέπτες του, εφαρμόζοντας νέες μεθόδους προσέγγισης με το κοινό του. Η χρήση εφαρμογών νέων τεχνολογιών, οι συνεργασίες με άλλα μουσεία και πολιτιστικά ιδρύματα, η οργάνωση σεμιναρίων, επιμορφωτικών προγραμμάτων και η προσαρμογή του χώρου για πρόσβαση ατόμων με ειδικές ανάγκες αποτελούν ορισμένες προτάσεις για τη λειτουργία του μουσείου του μέλλοντος.