Ανάπτυξη εφαρμογής παιχνιδιού Adventure για την εκμάθηση συγγραφής κώδικα στη γλώσσα προγραμματισμού LOGO
Abstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή, ερευνά το εάν η μάθηση με βάση το παιχνίδι (Game Based Learning), μπορεί να εφαρμοστεί στη σχολική τάξη, με τέτοιο τρόπο, ώστε οι μαθητές να μάθουν να γράφουν κώδικα της γλώσσας προγραμματισμού LOGO. Για τις ανάγκες της συγκεκριμένης έρευνας, δημιουργήθηκε το παιχνίδι «Super Turtle Adventures», που είναι γραμμένο σε Scratch, μια πλατφόρμα ανοικτού κώδικα. Μάλιστα, μέσα από τις διδακτικές παρεμβάσεις των καθηγητών του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο, η έρευνα αυτή αποβλέπει στη βελτίωση της προγραμματιστικής ικανότητας των μαθητών ως προς το σκοπό αυτό.
Ακόμη, η εν λόγω διατριβή, στόχο έχει, εκτός των άλλων, να καταγράψει τον τρόπο με τον οποίο οι έφηβοι χρήστες, αντιλαμβάνονται τη συγγραφή κώδικα, αλλά και το εάν και κατά πόσο βελτιώθηκε μετά τη χρήση της εφαρμογής-παιχνίδι, η ικανότητά τους να δημιουργήσουν δικό τους κώδικα στη γλώσσα LOGO.
Η έρευνα έδειξε ότι, οι μαθητές που συμμετείχαν σ’ αυτήν, και συγκεκριμένα των Γυμνασίων Ιαλυσού και Παραδεισίου Ρόδου, μπήκαν γρήγορα στη διαδικασία να δοκιμάσουν το παιχνίδι. Mέσα απ’ αυτήν, ανέπτυξαν την προγραμματιστική τους σκέψη, με το να γράφουν εντολές κώδικα LOGO. Προσπάθησαν, έτσι, να προγραμματίσουν τη σούπερ χελώνα, ώστε να υπακούει στις εντολές αυτές, κάνοντας διάφορες λειτουργίες, όπως λ.χ. μάζεμα σκουπιδιών, μεταφορά τους και απόθεση στους κάδους ανακύκλωσης, και πολλά άλλα.