Show simple item record

dc.contributor.advisorΚυπριωτάκη, Μαρία
dc.contributor.authorΚαρρά, Μαρίνα
dc.contributor.otherKarra, Marina
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2018-08-28T09:45:31Z
dc.date.available2018-08-28T09:45:31Z
dc.date.copyright2018-08-28
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.otherΕΠΑ/2018/00060el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3618
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία πραγματεύεται ζητήματα που σχετίζονται με τη διδασκαλία των κοινωνικών δεξιοτήτων σε μαθητές με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Αρχικά, παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας με ποικίλες αναφορές στον ορισμό της συγκεκριμένης διαταραχής, στα χαρακτηριστικά της γνωρίσματα, στη διάγνωση, σε παρεμβατικά προγράμματα και στη συμβουλευτική γονέων και εκπαιδευτικών. Χαρακτηριστικά, πρόκειται για μία μελέτη περίπτωσης ενός μαθητή με διαταραχή αυτιστικού φάσματος, ο οποίος φοιτά σε Γενικό Δημοτικό Σχολείο. Σκοπός της εργασίας είναι η κοινωνική και επικοινωνιακή ανάπτυξη του μαθητή με διαταραχή αυτιστικού φάσματος, αλλά και των συμμαθητών του, μέσα στα πλαίσια της συνεκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, δημιουργήθηκε και υλοποιήθηκε από την ερευνήτρια εκπαιδευτική παρέμβαση, με σκοπό την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων του εν λόγω μαθητή, μέσα από την συνδιαλλαγή του με άλλα παιδιά και κυρίως μέσα από το ομαδικό παιχνίδι. Οι κοινωνικές δεξιότητες που εξετάστηκαν είναι η εγγύτητα, η βλεμματική επαφή, η παράλληλη δραστηριότητα και η κοινωνική ανταπόκριση, ενώ τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν είναι η συνέντευξη, η παρατήρηση και το κοινωνιόγραμμα. Μετά την παρέμβαση και μια σειρά δραστηριοτήτων, ακολούθησε η τελική αξιολόγηση του προγράμματος. Αξιοποιήθηκαν διαφορετικοί μέθοδοι διδασκαλίας, οι οποίοι τέθηκαν υπό τη μέθοδο της τριγωνοποίησης, για να εξαχθούν ορθότερα και πιο αξιόπιστα συμπεράσματα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το παιδί βελτίωσε τους συγκεκριμένους κοινωνικούς τομείς, κοινωνικοποιήθηκε και ενσωματώθηκε στο σχολείο, σύμφωνα με τις αρχές της ενιαίας εκπαίδευσης.el_GR
dc.format.extentix, 117 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔιαταραχή αυτιστικού φάσματοςel_GR
dc.subjectAutism spectrum disorderel_GR
dc.subjectΔιαταραχή αυτιστικού φάσματος -- Ενιαία εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectAutism spectrum disorder -- General educationel_GR
dc.titleΚοινωνικές δεξιότητες και παρεμβάσεις σε μαθητή με διαταραχή αυτιστικού φάσματος: Μια μελέτη περίπτωσηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present study offers a profound insight into matters that pertain to teaching social skills to students with Autism Spectrum Disorder (ASD). Initially, the theoretical framework of the research is being presented. In this framework, multiple references to the definition of the disorder can be found, including its main characteristics, diagnosis, intervening programs and students'/teachers' counselling. More specifically, the study focuses on the case of a student attending a general primary school, who deals with Autism Spectrum Disorder (ASD). The aim of this study is the social, as well as the communicational development of the student experiencing ASD, in conjunction with his classmates, within the coeducational frame. In particular, the researcher created and materialised an organised educational intervention, aiming towards the reinforcement of social skills of the student under study, through everyday dialogues with other children, and especially through group play. Social skills that were assessed were proximity, eye contact, parallel activity and social interaction, while the tools that were used were first of all interviews, observation and sociogram. The final evaluation of the program was a result of a line of activities coupled with intervention. Different approaches in teaching were put to practice, established by the method of triangulation. This method was utilised for clarification and accuracy purposes. The results showed that the child significantly improved in the social sectors under discussion, became more social and was incorporated in the school community, in accordance with general education principles.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record