Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Κοινωνικές δεξιότητες και παρεμβάσεις σε μαθητή με διαταραχή αυτιστικού φάσματος: Μια μελέτη περίπτωσης

    Thumbnail
    View/Open
    ΕΠΑ-2018-00060.pdf (2.912Mb)
    Date
    2018-06
    Author
    Καρρά, Μαρίνα
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η παρούσα εργασία πραγματεύεται ζητήματα που σχετίζονται με τη διδασκαλία των κοινωνικών δεξιοτήτων σε μαθητές με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Αρχικά, παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας με ποικίλες αναφορές στον ορισμό της συγκεκριμένης διαταραχής, στα χαρακτηριστικά της γνωρίσματα, στη διάγνωση, σε παρεμβατικά προγράμματα και στη συμβουλευτική γονέων και εκπαιδευτικών. Χαρακτηριστικά, πρόκειται για μία μελέτη περίπτωσης ενός μαθητή με διαταραχή αυτιστικού φάσματος, ο οποίος φοιτά σε Γενικό Δημοτικό Σχολείο. Σκοπός της εργασίας είναι η κοινωνική και επικοινωνιακή ανάπτυξη του μαθητή με διαταραχή αυτιστικού φάσματος, αλλά και των συμμαθητών του, μέσα στα πλαίσια της συνεκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, δημιουργήθηκε και υλοποιήθηκε από την ερευνήτρια εκπαιδευτική παρέμβαση, με σκοπό την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων του εν λόγω μαθητή, μέσα από την συνδιαλλαγή του με άλλα παιδιά και κυρίως μέσα από το ομαδικό παιχνίδι. Οι κοινωνικές δεξιότητες που εξετάστηκαν είναι η εγγύτητα, η βλεμματική επαφή, η παράλληλη δραστηριότητα και η κοινωνική ανταπόκριση, ενώ τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν είναι η συνέντευξη, η παρατήρηση και το κοινωνιόγραμμα. Μετά την παρέμβαση και μια σειρά δραστηριοτήτων, ακολούθησε η τελική αξιολόγηση του προγράμματος. Αξιοποιήθηκαν διαφορετικοί μέθοδοι διδασκαλίας, οι οποίοι τέθηκαν υπό τη μέθοδο της τριγωνοποίησης, για να εξαχθούν ορθότερα και πιο αξιόπιστα συμπεράσματα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το παιδί βελτίωσε τους συγκεκριμένους κοινωνικούς τομείς, κοινωνικοποιήθηκε και ενσωματώθηκε στο σχολείο, σύμφωνα με τις αρχές της ενιαίας εκπαίδευσης.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/3618
    Collections
    • Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013