Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Σκηνοθεσία και Σημειωτική: Η σημειολογία της δυστοπίας στη θεατρική διασκευή του έργου "Εμείς" του Γιεβγκιένι Ζαμιάτιν, όπως αποδόθηκε απο την ομάδα "Σημείο Μηδέν" σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου

    Thumbnail
    View/Open
    ΘΣΠ-2018-00113.pdf (613.5Kb)
    Date
    2018-06
    Author
    Ρασσά, Ευαγγελία-Αρετή
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η μελέτη των πεδίων που ανιχνεύει η σημειωτική στο θέατρο, η «ανάγνωση» της παράστασης από τον σκηνοθέτη ως «μοναχικού θεατή» και η παρεπόμενη δυνατότητά του να εστιάζει ή να περιθωριοποιεί σε συστήματα που επηρεάζουν το ύφος, το περιεχόμενο και τα νοήματα της παράστασης, αποτέλεσαν το έναυσμα για την εκπόνηση της παρούσας διατριβής. Ως εκ τούτου, μελετήθηκε η ανάδειξη της «ανοιχτής» ανάγνωσης του μεταμοντέρνου θεάτρου, μέσα από ένα έργο, το οποίο τοποθετημένο σε μελλοντικό χρόνο, φέρει στο σώμα του ηθοποιού την απο-ανθρωποποίηση του εαυτού, που ενώ μηχανοποιείται δραματικά, σκηνικά αποτινάσσει τη γραμμικότητα της ρεαλιστικής υπόκρισης. Το έργο που μελετήθηκε είναι η θεατρική διασκευή του μυθιστορήματος Εμείς του Γεβγκιένι Ζαμιάτιν, από τον σκηνοθέτη Σάββα Στρούμπο και την Ομάδα του «Σημείο Μηδέν». Αναλύθηκε η λειτουργία της σκηνοθεσίας ως διαλεκτικής σχέσης κειμένου-παράστασης, η σκηνική έκφραση της έννοιας της «δυστοπίας», σύμφωνα με το μετακείμενο που δημιουργήθηκε από τον σκηνοθέτη και την ομάδα του και οι τρόποι με τους οποίους παρουσιάστηκε το φουτουριστικό αυτό έργο με βάση το αισθητικό ύφος του κονστρουκτιβισμού.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/3589
    Collections
    • Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013