dc.contributor.advisor | Τσίχλη, Άννα | |
dc.contributor.author | Πόβη, Μαρία | |
dc.contributor.other | Povi, Maria | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-07-24T07:32:23Z | |
dc.date.available | 2018-07-24T07:32:23Z | |
dc.date.copyright | 2018-07-23 | |
dc.date.issued | 2018-05 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2018/00109 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3574 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στόχος της μεταπτυχιακής αυτής διατριβής είναι η καταγραφή της διαδικασίας κατά την οποία ένας ηθοποιός, με κύριο παρονομαστή το σώμα του, φτάνει σε μία κατάσταση ρόλου και κατεπέκταση παράστασης. Πόσο σημαντικό είναι το σώμα και η κίνηση για έναν ηθοποιό και σε τι βαθμό τα δύο αυτά αλληλένδετα στοιχεία τον βοηθούν στην αποκάλυψη της ταυτότητας αλλά και της αλήθειας του ρόλου του. Πώς ένας ηθοποιός προσεγγίζει το κείμενο κυρίως μέσω του σώματός του και πώς αυτό τον οδηγεί στην ερμηνεία.
Τα ερωτήματα αυτά ήταν σημαντικό να απαντηθούν μέσα από μια πρακτική, βιωματική διαδικασία η οποία με οδήγησε, μετά από την δημιουργία μιας ολοκληρωμένης παράστασης σωματικού θεάτρου, σε θεωρητικό επίπεδο, σε κάποια συμπεράσματα.
Η παράσταση Μήδειας Πείραμα, βασίζεται στο τρίπτυχο του Χάινερ Μύλλερ: Ρημαγμένη Όχθη – Μήδειας Υλικό – Τοπίο με Αργοναύτες στο οποίο έγινε διασκευή για τις ανάγκες του «πειράματος» αυτού.
Τα κείμενα του Γερμανού θεατρικού συγγραφέα Χάινερ Μύλλερ, ήταν για μένα η ιδανική επιλογή, για να φωτιστούν οι παραπάνω στόχοι και ν΄ απαντηθούν τα ερωτήματα που προέκυψαν μέσα από τους στόχους αυτούς.
Στην πορεία της μεταπτυχιακής αυτής διατριβής, καταγράφεται και η σημασία της επιλογής του συγγραφέα καθώς και οι λόγοι αυτής της επιλογής.
Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, η ερευνητική διαδικασία ξεκίνησε από το πρακτικό κομμάτι. Αφού έγινε η επιλογή των κειμένων και η προσαρμογή-επεξεργασία τους, ξεκίνησαν οι προγραμματισμένες πρόβες με επαγγελματίες ηθοποιούς κάτω από τη δική μου επίβλεψη ως σκηνοθέτη. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 64 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Σωματικό θέατρο | el_GR |
dc.subject | Physical theatrics | el_GR |
dc.title | Η λειτουργία του ηθοποιού στο σωματικό θέατρο. Μια παράσταση βασισμένη σε κείμενα του Heiner Muller | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The aim of this postgraduate dissertation is to record the process in which an actor, whose main denominator is his body, reaches a role state and performance. The importance of the body and movement for an actor, and to what extent these two interrelated elements help him to uncover the identity and the truth of his role. Also, the way an actor approaches the text mainly through his body and how this leads him to acting.
These important questions were answered through a practical, experiential process that led me in some conclusions to a theoretical level as well as a complete physical theater.
In order to illuminate the above objectives and to answer the questions that arose through these aims, the texts of the German playwright Heiner Müller were the ideal choice for this experiment.
In the course of this postgraduate dissertation, the significance of the author's choice and the reasons for this choice are also recorded.
As mentioned above, the research started from the practical part. After selecting and adapting the texts, the scheduled rehearsals began with professional actors under my supervision as a director.
The performance Medea Experiment is based on the triptych of Heiner Müller: Despoiled Shore - Medeamaterial - Landscape with Argonauts which was adapted for the needs of this "experiment".
The "experiment" succeeded filling me with experiences, knowledge and experiential conclusions through a wonderful journey, full of search, creation, inspiration and a lot of work. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |