Λειτουργική αριστεία, οργανωσιακή κουλτούρα και ευελιξία ως στρατηγική επιλογή συνεχούς βελτίωσης και επιχειρηματικής αριστείας στην διοίκηση ολικής ποιότητας
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2018-06Συγγραφέας
Ηροδότου, Ηρόδοτος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Ο στόχος της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να διερευνήσει σε θεωρητικό επίπεδο την Οργανωσιακή Κουλτούρα των οργανισμών ως προϋπόθεση για τη Λειτουργική Αριστεία ως μακροπρόθεσμη επιλογή διαρκούς βιώσιμης ανάπτυξης, σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Στην ποσοτική έρευνα για την Laiko Cosmos Trading θα μετρηθεί η παρούσα και μελλοντική κατάσταση της Οργανωσιακής Κουλτούρας και η σύγκριση της με τα αποτελέσματα 1000 οργανισμών σε συναφείς δραστηριότητες.
Στο πλαίσιο αυτό αναπτύχθηκε η έννοια της Λειτουργικής Αριστείας, βάσει του μοντέλου του Miller 2014, που περιλαμβάνει τέσσερα συστατικά στοιχεία: Προσέλκυση και Διατήρηση Κορυφαίων Ταλέντων, την Καινοτομία και την Συνεργασία, την Ευθυγράμμιση της Τακτικής με την Στρατηγική και την Απόκτηση και Διατήρηση των Πελατών που θέλουμε, για μεγιστοποίηση της κερδοφορίας και βελτιστοποίηση της ταχύτητας. Απώτερος σκοπός αυτής της προσέγγισης είναι να φτάσει ο οργανισμός στο επίπεδο της Κυριαρχίας και να παραμένει εκεί, περνώντας διαδοχικά ή παρακάμπτοντας τις τρεις προηγούμενες φάσεις της Λειτουργικής Αριστείας, δηλαδή την Έλλειψη Κατεύθυνσης, την Επίγνωση και την Δέσμευση. Ο οργανισμός μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτά τα στοιχεία για να παρακάμψει τις φάσεις ή να μετακινηθεί γρήγορα, χρησιμοποιώντας τα πέντε κλειδιά: την Ταχύτητα, την Αποδοτική Επικοινωνία, την Εφαρμοσμένη σοφία, την Ηγεσία και την Απόδοση.
Η προσπάθεια για την κατανόηση της Οργανωσιακής Κουλτούρας εστιάζει στις θεωρητικές προσεγγίσεις της, στα βαθύτερα πιο σύνθετα ανθρωπολογικά μοντέλα κουλτούρας, αλλά επίσης και σε κρίσιμα στοιχεία της έννοιας της κουλτούρας συνεπάγεται διαρθρωτική σταθερότητα, βάθος, πλάτος και μοτίβο ή ολοκλήρωση και στα επίπεδα της. Τονίζονται οι επιδράσεις της κουλτούρας σε ατομικό και επιχειρησιακό επίπεδο. Η αλλαγή της κουλτούρας προϋποθέτει την αναθεώρηση των θεμελιωδών στόχων, αξιών και προσδοκιών των οργανισμών και των ατόμων.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην έρευνα που έχει διεξαχθεί από 1 Φεβρουαρίου 2018 μέχρι 13 Μαρτίου 2018,στην Laiko Cosmos Trading, μιας εταιρείας που ασχολείται με την διανομή ταχέως διακινουμένων προϊόντων. Η μέτρηση της Υφιστάμενης και Επιθυμητής κουλτούρας του οργανισμού έγινε με την χρήση του Εργαλείου Αξιολόγησης της Οργανωσιακής Κουλτούρας βάσει του θεωρητικού μοντέλου του “Πλαισίου των Ανταγωνιστικών Αξίων” των Cameron & Quinn, με ποσοτική ανάλυση. Από τα αποτελέσματα φαίνεται στην επιχείρηση να κυριαρχεί η κουλτούρα της οικειότητας σήμερα, αλλά και στο μέλλον. Αυτό είναι ασύμβατο με την σχετική θεωρία, που υποστηρίζει ότι στις επιχειρήσεις λιανικού και χονδρικού εμπορίου κυριαρχεί η κουλτούρα της αγοράς αλλά υπάρχει τεκμηριωμένη απάντηση και σε σχέση με τις προσπάθειες αλλαγής της κουλτούρας του οργανισμού αναδεικνύεται σε ένα ενδιαφέρον ζήτημα.