Ανάλυση της στάσης και της συμπεριφοράς των Κυπρίων καταναλωτών απέναντι στη διαδικτυακή διαφήμιση
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2018-06Συγγραφέας
Ασπρομάλλη, 'Ελενα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Στις μέρες μας οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι ραγδαίες όπως ραγδαία είναι και η χρήση των νέων τεχνολογιών για διαφημιστικούς σκοπούς. Γι’ αυτό η όλο αυξανόμενη χρήση των διαφημίσεων, οι οποίες βασίζονται στις νέες τεχνολογίες για να στοχεύουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών, προβλημάτισε την ερευνητική κοινότητα και την οδήγησε να μελετήσει τόσο αυτές τις πρακτικές όσο και τη συμπεριφορά των χρηστών απέναντι τους. Μερικές από τις κυριότερες παραμέτρους που εξετάστηκαν ήταν η αποτελεσματικότητα αυτού του είδους διαφήμισης αλλά και το κατά πόσο η χρήση αυτών των πρακτικών παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών.
Επομένως, σκοπός της παρούσας Μεταπτυχιακής Διατριβής είναι να κατανοήσει καλύτερα το πως εκλαμβάνουν οι διαδικτυακοί χρήστες στην Κύπρο αυτού του είδους το διαφημιστικό περιεχόμενο και να αποσαφηνίσει ποια είναι η στάση που διατηρούν απέναντι του. Για τη διεξαγωγή λοιπόν του ερευνητικού μέρους επιλέγηκε ως κατάλληλη μέθοδος η συλλογή πρωτογενών δεδομένων από διαδικτυακούς χρήστες με τη διανομή ερωτηματολογίων.
Η ανάλυση των αποτελεσμάτων κατέληξε στο ότι ένα μεγάλο ποσοστό των χρηστών βρίσκει αυτές τις διαφημίσεις ενοχλητικές και ανεπιθύμητες. Εντούτοις, η πλειοψηφία των χρηστών διατηρεί ουδέτερη στάση στη δήλωση ότι αυτές οι διαφημίσεις παραβιάζουν τα προσωπικά τους δεδομένα αν και ένα αρκετά υψηλό ποσοστό διαφώνησε με την πιο πάνω δήλωση. Επίσης, μεγάλο ποσοστό των συμμετεχόντων δεν είναι διατεθειμένο να καταβάλλει κάποιο ετήσιο ποσό για να αποφύγει την εμφάνιση διαφημίσεων κατά την επίσκεψη του σε ιστοσελίδες και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Παρόλα αυτά, οι πλείστοι συμμετέχοντες θα έδιναν εθελοντικά τα προσωπικά τους δεδομένα για να λαμβάνουν εξατομικευμένες εκπτώσεις/προσφορές από ιστότοπους και ηλεκτρονικά καταστήματα. Η μελλοντική έρευνα είναι απαραίτητη για την καλύτερη κατανόηση της στάσης και συμπεριφοράς των διαδικτυακών χρηστών.