dc.contributor.advisor | Επαμεινώνδα, Επαμεινώνδας | |
dc.contributor.author | Διογένους, Δεσπούλα | |
dc.contributor.other | Diogenous, Despoula | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2018-07-17T11:11:15Z | |
dc.date.available | 2018-07-17T11:11:15Z | |
dc.date.copyright | 2018-07-17 | |
dc.date.issued | 2018-05 | |
dc.identifier.other | MBA/2018/00615 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3551 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη και κατανόηση της έννοιας της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) και του περιεχομένου της, της πορείας της στο χρόνο, της σημασίας της εφαρμογής της από τις επιχειρήσεις και πως η υποστήριξη κοινωνικών και περιβαλλοντικών προγραμμάτων εφαρμόζεται από τις Κυπριακές επιχειρήσεις.
Στο πλαίσιο αυτό στόχος της διατριβής είναι να μελετηθεί η κοινωνική ευαισθησία της υπεραγοράς Άλφα Μέγα μέσα από δράσεις της οι οποίες αφορούν την κοινωνία, το περιβάλλον, την υγεία και την παιδεία αλλά και προς το ανθρώπινο δυναμικό της. Με τη διερεύνηση της αντίληψης των καταναλωτών και των εργαζομένων της υπεραγοράς Άλφα Μέγα Πάφου εξετάστηκε το επίπεδο γνώσης και ενημέρωσης των Κύπριων καταναλωτών για την ΕΚΕ και πως αυτή επηρεάζει την αγοραστική τους συμπεριφορά αλλά και των αντιλήψεων των εργαζομένων οι οποίοι αξιολόγησαν τον βαθμό εφαρμογής της ΕΚΕ στο χώρο εργασίας τους.
Ως ερευνητικά εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν δύο ερωτηματολόγια, ένα για τους καταναλωτές και ένα για τους εργαζόμενους της υπεραγοράς Άλφα Μέγα Πάφου. Το κάθε ερωτηματολόγιο αποτελείτο από εννέα ερωτήσεις οι οποίες εξετάζουν διάφορες δράσεις της ΕΚΕ. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPSSv22.
Από την έρευνα προέκυψε ότι καταναλωτές και εργαζόμενοι δείχνουν ευαισθητοποιημένοι στις πρακτικές ΕΚΕ που χρησιμοποιεί η υπεραγορά και κυρίως σε θέματα που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος. Οι εργαζόμενοι αξιολόγησαν θετικά τις δράσεις ΕΚΕ που εφαρμόζονται στο χώρο εργασίας τους και οι καταναλωτές αν και ικανοποιημένοι ανέφεραν ότι δεν είναι ενημερωμένοι ώστε να συμμετέχουν σε δράσεις ΕΚΕ.
Το συμπέρασμα που εξάγεται από την έρευνα είναι ότι επιβάλλεται από τις επιχειρήσεις η εφαρμογή πρακτικών ΕΚΕ γιατί προσδίδει σημαντικά οφέλη τόσο για τις ίδιες τις επιχειρήσεις όσο και για το κοινωνικό σύνολο. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 85 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.publisher | Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Εταιρική κοινωνική ευθύνη | el_GR |
dc.subject | Corporate social responsibility | el_GR |
dc.subject | Εταιρική κοινωνική ευθύνη -- Υπεραγορά ΆλφαΜέγα | el_GR |
dc.subject | Corporate social responsibility -- AlphaMega hypermarket | el_GR |
dc.title | Εταιρική κοινωνική ευθύνη και η εφαρμογή της απο την υπεραγορά ΑΛΦΑΜΕΓΑ | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The purpose of this thesis was to study and understand the concept of Corporate Social Responsibility (CSR), its changes through time, the importance of its implementation by enterprises and how support for social and environmental programs is implemented by Cypriot businesses.
In this context, the aim of the work was to study the social sensitivity of the Alpha Mega Supermarket through its actions that concern society, the environment, health and education, as well as its human resources. By investigating the perception of consumers and employees of the Alpha Mega Pafos Hypermarket, the level of knowledge and information of Cypriot consumers on CSR has been examined and how it affects their purchasing behavior and the attitudes of employees who have assessed the level of CSR implementation in their workplace.
Two questionnaires were used as research tools, one for consumers and one for workers at the Alpha Mega Pafos Hypermarket. Each questionnaire consists of nine questions examining various CSR actions. The SPSSv22 statistical program was used to analyze the data.
The research revealed that consumers and workers appear to be sensitized to CSR practices that the supermarket uses and, above all, to environmental issues. Workers assessed positively the CSR actions that are being implemented in their workplace and consumers, although satisfied, said they were not informed to participate in CSR actions.
The conclusion which arises from the survey is that companies are required to implement CSR practices because they bring significant benefits to both businesses and the community as a whole. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |