Ανάπτυξη στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ επιχείρησης που ασχολείται με την παρασκευή κυπριακών παραδοσιακών γαλακτοκομικών προϊόντων για διείσδυση στην αγορά της Νοτίου Αφρικής
Abstract
Οι εξαγωγές αποτελούν τον καταλληλότερο τρόπο για μια εταιρεία για να διεισδύσει σε μια ξένη αγορά στα πλαίσια της ανάπτυξης και της επιβίωσης της στο ανταγωνιστικό
περιβάλλον. Στις εξαγωγές οι πωλήσεις πραγματοποιούνται μέσω διανομέων ή
εισαγωγέων-αντιπροσώπων σε κάθε ξένη αγορά, αφού πρώτα τα εξαγόμενα προϊόντα προσαρμοστούν ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε αγοράς ούτως ώστε να καθίστανται ελκυστικά για τους καταναλωτές των συγκεκριμένων αγορών.
Η παρούσα διατριβή διερευνά τις ενέργειες που πρέπει να υλοποιηθούν για τη
διεκπεραίωση των εξαγωγών και τους καταλληλότερους τρόπους εξαγωγής του χαλλουμιού της εταιρείας A.P. POLYCARPOU AND SONS FARM LTD στην αγορά της Νοτίου Αφρικής. Στο πρόσφατο παρελθόν δεν επιτρεπόταν η εισαγωγή γαλακτοκομικών
προϊόντων από την Κυπριακή Δημοκρατία στη Δημοκρατία της Νοτίου Αφρικής και η εν λόγω άδεια εισαγωγής εξασφαλίστηκε μόλις πριν από μερικούς μήνες, ως εκ τούτου οι απαιτούμενες ενέργειες και οι κατάλληλοι τρόποι εξαγωγής του εν λόγω προϊόντος στη
συγκεκριμένη αγορά αποτελούν πεδίο έρευνας το οποίο δεν έχει τύχει διερεύνησης στο
παρελθόν.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή για να αναπτύξει το στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ της επιχείρησης για διείσδυση στην αγορά της Νοτίου Αφρικής προβαίνει σε μελέτη του διεθνούς εμπορίου και των κυπριακών εξαγωγών και σε ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, σε περιγραφή του μακροπεριβάλλοντος της Νοτίου Αφρικής και του
εσωτερικού περιβάλλοντος της εταιρείας, και τέλος καταστρώνει το σχέδιο υλοποίησης του πιο πάνω στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ.
Για την εκπόνηση της διατριβής συγκεντρώθηκαν πληροφορίες για την εταιρεία και ειδικότερα για τις δραστηριότητες, τις δυνατότητες, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες και τους κινδύνους, καθώς και για τους μελλοντικούς στόχους της. Επιπρόσθετα, συγκεντρώθηκαν
πληροφορίες για τις ενέργειες που πρέπει να υλοποιηθούν για τις εξαγωγές στη Νότιο
Αφρική μέσα από τη συνέντευξη που λήφθηκε από την CEO της εταιρείας-αντιπροσώπου στη Νότιο Αφρική και έτσι προέκυψε ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ που θα αποτελέσει πρότυπο για τις δραστηριότητες της εταιρείας στη Νότιο Αφρική.