Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
  6. Παρεμβάσεις για την τροποποίηση των στάσεων παιδιών προσχολικής ηλικίας απέναντι στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
 
  • Details
Options

Παρεμβάσεις για την τροποποίηση των στάσεων παιδιών προσχολικής ηλικίας απέναντι στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Author(s)
Μαργαρίτη, Χρυσή
Date Issued
2017-09-12
Faculty
Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης / Faculty of Economics and Management 
Abstract
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει, αρχικά, τις απόψεις των τυπικά αναπτυσσόμενων μαθητών προσχολικής ηλικίας απέναντι στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές πριν την πραγματοποίηση κάποιας παρέμβασης. Στη συνέχεια, αφού πραγματοποιηθούν παρεμβάσεις με την ανάγνωση ιστοριών και παρουσίαση βίντεο που να τους ενημερώνουν για τα παιδιά με νοητική καθυστέρηση να εξετασθούν πάλι οι απόψεις τους και ο αντίκτυπος που είχε σε αυτά η αντίστοιχη παρέμβαση. Οι κύριες υποθέσεις της παρούσας εργασίας είναι ότι η ανάγνωση ιστοριών και η παρουσίαση βίντεο σχετικά με τη νοητική καθυστέρηση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη θετικότερων αντιλήψεων για τα άτομα αυτά, καθώς και ότι διαφοροποιείται η επίδραση των παρεμβάσεων στα δύο φύλα ασκώντας μεγαλύτερη επίδραση στις απόψεις των κοριτσιών.
Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 60 παιδιά προσχολικής ηλικίας, οι απόψεις των οποίων μελετήθηκαν με τη Κλίμακα αποδοχής Acceptance Scale for Kindergarters- Revised (ASK-R). Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα έδειξαν, πως τα παιδιά πριν την παρέμβαση δεν παρουσίαζαν ευνοϊκή στάση απέναντι στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ οι πλειοψηφία τους δεν είχε καμία επαφή με κάποιο άτομο με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επίσης, έδειξαν πως και τα δύο είδη παρεμβάσεων βελτίωσαν σημαντικά τις απόψεις των παιδιών, χωρίς να παρατηρηθεί σημαντική διαφορά ανάμεσα στην επίδραση των δύο παρεμβάσεων. Όσον αφορά στα δύο φύλα οι απόψεις των κοριτσιών ήταν κατά μέσο όρο πιο θετικές από αυτές των αγοριών τόσο πριν όσο και μετά από τις παρεμβάσεις, ενώ αυτές φάνηκε να επηρεάζουν τις απόψεις των δύο φύλων με τον ίδιο τρόπο. Η παροχή, δηλαδή, γνώσεων ακόμα και για κάποια κατηγορία ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, όπως η νοητική καθυστέρηση, που δεν είναι εύκολα αντιληπτή στα παιδιά προσχολικής ηλικίας συμβάλει στην ανάπτυξη θετικών στάσεων.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
138 σ. 30 εκ,
Subjects

Προσχολική ηλικία

Pre-school age

Ειδικές εκπαιδευτικές...

Special education nee...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΕΠΑ-2017-00045.pdf

Size

3.05 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):9689fe3262eeee1d13c0ef610d9a75f9

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly