Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
  6. Ηγετικό στύλ διευθυντών και επαγγελματικό άγχος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο
 
  • Details
Options

Ηγετικό στύλ διευθυντών και επαγγελματικό άγχος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο

Author(s)
Πέτρου-Νεοκλέους, Ελένη
Date Issued
2011-09-07
Faculty
Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης / Faculty of Economics and Management 
Abstract
Το άγχος αποτελέι μια φυσιολογική λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού καθώς θεωρείται αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης ατόμου-περιβάλλοντος. Στη σύγχρονη εποχή η εμφάνιση όλο και περισσότερων ασθενειών έχει συσχετιστείμε την επίδραση αγχογόνων παραγόντων, αφού ο άνθρωπος φαίνεται να αντιμετωπίζει όλο και περισσότερες καταστάσεις στο περιβάλλον που ζεί και εργάζεται. Το άγχος των εκπαιδευτικών εμπίπτει στη γενική κατηγορία του άγχους που δημιουργείται απο το επάγγελμα και απασχολεί τους ερευνητές παγκοσμίως, λόγω των σοβαρών επιπτώσεων του τόσο στα άτομα, όσο και στους οργανισμούς της εκπαίδευσης. Συνεπως έχοντας υπόψη όλα τα προαναφερθέντα καθώς και το γεγονός ότι η διεθνής βιβλιογραφία παρείχει ενδείξεις συσχέτισης του επαγγελματικού άγχους των εκπαιδευτικών με την ηγεσία των σχολείων, η παρούσα εγασία επιχειρεί τη διερεύνηση πιθανής σχέσης μεταξύ του ηγετικού στυλ των διευθυντών (όπως το αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοι) και του επαγγελματικού άγχους των εκπαιδευτίκών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Κύπρου. Η αναγκαιότητα και σημαντικότητα της συγκεκριμένης ερευνητικής προσπάθειας, προκύπτει κυρίως απο την έλλειψη παρόμοιων ερευνών στον κυπριακό χώρο και την ανάγκη για ενίσχυση και βελτίωση της θεωρίας και της πράξης που αφορά την εικαζόμενη σχέση, εντός του συγκειμένου της κυπριακής εκπαίδευσης. Για την απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων η έρευνα υιοθέτησε ποσοτικές μεθόδους συλλογής δεδομένων, με τη χρήση σταθμισμένων ερωτηματολογιων μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου 2009. Συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκε το μέρος της Κλίμακας Μέτρησης Επαγγελματικής Προσαρμογής των Εκπαιδευτικών (Παπάνης & Γιαβρίμης, 2007) που αναφέρεται στο άγχος των εκπαιδευτικών και η ελληνική εκδοχή του ερωτηματολογίου Leadership Orientations των Bolma and Deal (1992) που απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς και διερευνά το ηγετικό στυλ του διευθυντή (Κυθραιώτης 2006). Είχαν σταλεί ερωτηματολόγια σε 69 Δημοτικά Σχολεία που επιλέγηκαν με αναλογική στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε όλες τις επαρχίες της ελεύθερης Κύπρου και επιστράφηκαν συμπληρωμένα 314 ερωτηματολόγια. Για την ανάλυση των ερευνητικ΄ων δεδομένων χρησιμοποπιήθηκε περιγραφική και επαγωγική στατιστική.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
106 σ. πιν., 30 εκ.
Subjects

Άγχος

Άγχος εκπαιδευτικών

Stress

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΕΠΑ-2009-00005.pdf

Size

4.87 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):2af0ddd41545b003ba2bd9a3edb29b8d

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly