Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
  6. Διερεύνηση των αναγκών ανάπτυξης των νεοδιορίστων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο
 
  • Details
Options

Διερεύνηση των αναγκών ανάπτυξης των νεοδιορίστων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο

Author(s)
Πέτρου, Άντρη
Date Issued
2011-09-05
Faculty
Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης / Faculty of Economics and Management 
Abstract
Κύριος σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ανιχνεύσει μέσα απο τις απόψεις των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών α) τις αρχικές ανησυχίες, ανάγκες, προβλήματα και προβληματισμούςτους κατλα την πρώτη φάση επαγγελματικής σταδιοδρομίας και β) να διερευνήσει πιθανή διαφοροποίηση στους τρόπους με τους οποίους αντιμετωπίζουν τα παραπάνω προβλήματα με βάση τα προσωπικά τους χαρακτηριστικά. Η έρευνα ακολούθησε ποσοτικές μεθόδους συλλογής και ανάλυσης των δεδομένων μεταξύ Οκτωβρίου 2007 και Μαϊου 2008. Συγκεκριμένα στάληκαν 130 ερωτηματολόγια σε 76 σχολικές μονάδες δημοτικής εκπαίδευσης (που επιλέγησαν με αναλογική στρωματοποιημένη δειγματοληψία) σε όλες τις επαρχίες της έλευθυερης Κύπρου απο τα οποία επιστράφηκαν τα 88. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε περιγραφική και επαγωγική στατιστική. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι περισσότεροι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί στην Κύπρο επιλέγουν το διδασκαλικό επάγγελμα πρωτίστως γιατί αγαπούν τα παιδιά και, κατά δεύτερο λόγο, εξαιτίας της αίσθησης μονιμότητας και οικονομικής εξασφάλισης που προσφέρει. Ως κυρίότερες αρχικές ανησυχίες τους παρουσιάζονται να είναι η διατήρηση πειθαρχίας στην τάξη, η αποτελεσματικότητα τους ως εκπαιδευτικοί, ο σχεδιασμός και η οργάνωση των μαθημάτων. Επίσης η ανάλυση κατέδειξε την ανάγκη τους για αναγνώριση, συνεργασία και στήριξη απο άλλα άτομα (συναδέλφους, διευθυντική ομάδα) καθώς και την ανάγκη τους για συμμετοχή σε ενδοσχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες ανάπτυξης. Η σημαντικότητα αυτής της έρευνας προσδιορίζεται περισσότερο απο το γεγονός ότι ασχολείται με ένα θέμα ελάχιστα επεξεργασμένο στον Κυπριακό χώρο, το οποίο σχετίχεται άμσα με την ποιοτική αναβάθμιση και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού για βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής υπογραμμίζουν τη σημασία αφενός της υιοθέτησης εκ μέρους της πολιτείας υποστηρικτικών θεσμών για νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και αφετέρου της ενίσχυσης της σχολικής μονάδας προς την κατεύθυνση της δημιουργίας εσωτερικών διαδικασιών υποδοχής και ανάπτυξης των νέων εκπαιδευτικών.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
153 σ. 30 εκ.
Subjects

Νεοδιόριστοι εκπαιδευ...

Επαγγελματική ανάπτυξ...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΕΠΑ-2008-00018.pdf

Size

7.14 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):fe367184bf0ce61fbb72f6e0e8f48db6

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly