Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
  6. Μελέτη της κοινωνικής στρωμάτωσης του μαθητικού δυναμικού της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης
 
  • Details
Options

Μελέτη της κοινωνικής στρωμάτωσης του μαθητικού δυναμικού της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης

Author(s)
Τσάλμα, Μαρία
Date Issued
2011-08-22
Faculty
Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης / Faculty of Economics and Management 
Abstract
Η εκπαίδευση, ως δομικό κομμάτι του κρατικού μηχανισμού, είναι ένας χώρος όπου εκτιμάται ότι δημιουργούνται και αναπαράγονται οι κοινωνικές ανισότητες. Το σχολείο επιβραβεύει και στηρίζει τους μαθητές που προέρχονται απο συμπαγείς οικογένειες οι οποίες διαθέτουν επάρκεια σε υλικές ανέσεις και σε πολιτιστικό κεφάλαιο, και το αντίστροφο: οι μαθητές που προέρχονται απο χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα δυσκολέυονται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σχολείου, και ουσιαστικά απορρίπτονται απο το ίδιο το σύστημα. Στην τεχνική εκπαίδευση, όπου παραδοσιακά οι μαθητές προετοιμάζονται για άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, αναμένεται ότι οι κοινωνικές ανισότητες είναι οξύτερες. Η εργασία αυτή επιχειρέι να διερευνήσει το φαινόμενο της κοινωνικήε στρωμάτωσης των μαθητών στην τεχνική εκπαίδευση, ώστε να διαπιστώσει αν τα ευρήματα συμφωνούν με εκείνα παλαιότερων ερευνών. Επιπλέον, επιχειρεί να διαπιστώσει κατά πόσο οι αλλοδαποί μαθητές, που αποτελούν ένα στοιχείο την τελευταία δεκαπενταετία στη χώρα μας, έχουν μια σημαντική παρουσία στην τεχνική εκπαίδευη. Η εργασία ξεκινα με μια ανασκόπησητης βιβλιογραφίας, προχωρά σε μια ιστορική αναδρομή στο χώρο της τεχνικής εκπαίδευσης και στις μεταρρυθμίσεις που έχουν υλοποιηθεί στο χώρο αυτό, και παρουσιάζει το θεωρητικό πλαίσιο που στηρίχει τον προβληματισμό μας. Η έρευνα που ακολούθησε είναι ποσοτική-περιγραφική, διενεργήθηκε σε πέντε τεχνικά σχολεία της Αττικής, πήραν μέρος 118 μαθητες και το εργαλείο μέτρησης ήταν τα ερωτηματολόγια. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται το σχέδιο έρευνας και αναλύονται τα αποτελέσματα της έρευνας.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
100 σ. πιν., 30 εκ.
Subjects

Επαγγελματικά λύκεια

Τεχνική εκπαίδευση

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΕΠΑ-2009-00007.pdf

Size

5.03 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):bc01b1ba86282e7e7c70ccf0a739aa9d

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly