Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Επιστημών της Αγωγής (ΕΛΛ) / Educational Studies (in Greek)
  6. Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι μαθητές στην αγγλική σχολή Λευκωσίας: Ειρινική και φιλική συνύπαρξη ή παράλληλοι δρόμοι
 
  • Details
Options

Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι μαθητές στην αγγλική σχολή Λευκωσίας: Ειρινική και φιλική συνύπαρξη ή παράλληλοι δρόμοι

Author(s)
Καμέρη, Νεοφύτα
Date Issued
2011-08-22
Faculty
Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης / Faculty of Economics and Management 
Abstract
Η παρούσα εργασία εστιάζει το ενδιαφέρον της στο χώρο της Αγγλικής Σχολής Λευκωσίας, όπου συνυπάρχουν σήμερα Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι μαθητές. Σκοπός της είναι να διερευνήσει τους μηχανισμούς με τους οποίους η εθνική ταυτότητα των ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων μαθητών της Αγγλικής σχολής Λευκωσίας ςπεισέρχεται στη δημιουργία σχέσεων φιλίας και αλληλοαποδοχής μεταξύ τους. Η διερεύνηση αυτή γίνεται στη βάσξ συνεντεύξεων που πάρθηκαν απο μαθητές, εκπαιδευτικους και γονείς της σχολής. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με βάση θεματικλες κατηγορίες που αντιστοιχήθηκαν στα βασικά ερευνητικά εωτήματα που τέθηκαν σε μια προσπάθεια ανάλυσης του βασικού σκοπού τηε έρευνας. Όπωςε διαφάνηκε απο τα ερευνητικά πορίσματα τηε παρούσας έρευνας, οι φιλικές σχέσεις μεταξύ ελληνοκυπρίων και τουρκοκυπρίων μαθητών της Αγγλικής σχολής είναι περιορισμένες και θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως παράλληλη συμβίωση. Κυριότερη αιτία της περιορισμένης επαφής διαφάνηκε να είναι η γκώσσα, ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των μαθητων. Αναφερόμενοι οι συμμετέχοντες και σε άλλους παράγοντες που επηρεάζουν τη σύναψη σχέσεων φιλίας εξήγησαν πως υπάρχουν ακόμα αρνητικές προκαταλήψεις και στάσεις μεταξύ των δυο εθνιλων ομάδων που ενισχύονται απο τα ΜΜΕ, την κοινή γνώμη, το σχολείο, την οικογένεια. Εξήγησαν επίσης πως το άλυτο Κυπριακό πρόβλημα και η κοινωνική αποξένωση των δυο κοινοτήτων για 34 τόσα χρόνια, αποτελέι πρόσφορο έδαφος για ενίσχυση των αρνητικών προκαταλήψεων και τη δαιμονοποίηση του εχθρού. Οι αρνητικές αυτές εικόνες αλλά και οι επιδράσεις που δέχονται οι μαθητές απο το εκπαιδευτικό σύστημα και ιδιαίτερα την παρεχόμενη πρωτοβάθμια εκπαίδευση διαφένονται καθοριστικές στη δημιουργία αρνητικών στάσεων προς την άλλη ομάδα ενώ παράλληλα θςωρούνται ως εμπόδιο για τη σύναψη σχέσεων φιλίας μεταξύ ΄ελληνοκυπρίων και τουρκοκυπρίων. Η αγγλική σχολή είναι εκ φύσεως της ένα πολυπολιτισμικό σχολείο. Εντοθτοις όπως διαφάνηκε μέσα από την έρευνα στη σχολή δεν εφαρμόζεται αποιαδήποτε θεσμοθετημένη πολιτική διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η χρήση διαπολιτισμικών μεθόδων και τεχνικών στηρίζεται στις ατομικές προσπάθειες των ίδιων των εκπαιδευτικών οι οποίοι ερμηνεύουν ποικιλοτρόπως τι αποτελεί διαπολιτισμική ή πολυπολιτισμική αγωγή.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
150 σ. 30 εκ.
Subjects

Ελληνοκύπριοι και Του...

Αγγλική Σχολή Λευκωσί...

Πολυπολιτισμικά Σχολε...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΕΠΑ-2008-00001.pdf

Size

27.21 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):081f11bb45754eea4242c98b27255aa8

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly